Na Otomoto brakuje jednej funkcji. Spokojnie, niebawem wróci w lepszej formie

Jeśli regularnie przeglądasz ogłoszenia na Otomoto.pl i korzystasz z filtrów, to pewnie zauważyłeś, że brakuje jednej funkcji pozwalającej podzielić generacje modeli. Właściciel serwisu uspokaja - to wróci.

Obecnie nie da się wyszukać modelu po jego generacji. Ta funkcja niebawem zostanie przywrócona, ale w znacznie lepszej formie.
Obecnie nie da się wyszukać modelu po jego generacji. Ta funkcja niebawem zostanie przywrócona, ale w znacznie lepszej formie.
Źródło zdjęć: © fot. Screen Otomoto.pl
M. L.

24.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do niedawna jeszcze można było wertować ogłoszenia sprzedaży samochodów z podziałem na generacje modeli. Teraz tej funkcji nie ma. O ile przeciętny użytkownik mógł tego nawet nie zauważyć, to osoby precyzyjnie wyszukujące określonego auta mogą poczuć niedogodność. Wynika to bowiem z faktu, że nie zawsze rocznik definiuje okres produkcji danej generacji modeli, a wiele generacji na siebie nachodzi.

Przykładem mogą być, chociażby popularne modele Skody czy Opla. Model Octavia I był oferowany do 2010 roku, choć jego następca debiutował już w 2004 roku. Produkcję Astry J zakończono dopiero w roku 2019, choć Astra K pojawiła się na rynku w 2015 roku. Trudniej więc wyszukiwać ostatnie roczniki wcześniejszych generacji w zalewie ofert nowszej. Jednak serwis Otomoto uspokaja. Filtr generacji powróci i to w znacznie lepszej formie.

  • To problem tylko przejściowy, który wynika z wprowadzania przez nas zdecydowanie bardziej zaawansowanego narzędzia (obecnie na etapie produkcji), jakim jest car catalogue - wyjaśnia Łukasz Borowicz PR Manager Otomoto. - Na jego podstawie i docelowo w kombinacji z nr VIN i danymi od naszych dostawców już na etapie publikowania ogłoszenia samochód będzie przypisywany nie tylko do odpowiedniej generacji, ale automatycznie przypisze się do niego np. wersja wyposażenia.

Ciekawą informacją jest również to, że z filtra "generacja" przed jego wyłączeniem korzystało zaledwie 1,4 proc. użytkowników, co oznacza, że osoby chcące kupić auto bardziej skupiają się na roczniku niż konkretnym modelu auta.

Komentarze (2)