Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3‑litrowego silnika Forda Focusa RS

Nie od dziś wiadomo, że 2,3-litrowa jednostka EcoBoost produkcji Forda dysponuje sporym potencjałem tuningowym. Chyba nikt jednak nie spodziewał się aż tak spektakularnego wyniku. Brytyjska firma Mountune zdołała wycisnąć z tego silnika aż 684 KM.

Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.
Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

15.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Silnik 2,3 EcoBoost znany jest m.in. z modeli Mustang, Focus ST oraz Focus RS. W tym drugim mamy do czynienia z imponującą, seryjną mocą 350 KM, którą po odpowiednich modyfikacjach można niemalże podwoić. Dowodem jest dzieło brytyjskiej firmy tuningowej Mountune, która zdołała wycisnąć z tej jednostki aż 684 KM mocy i imponujące 768 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Tuner na razie nie pochwalił się, jak tego dokonał. Z pewnością jednak zastosowano tu znacznie wytrzymalszy, kuty układ korbowo-tłokowy, znacząco zwiększono ciśnienie doładowania, a także przeprojektowano układ dolotowy i wydechowy. Trudno określić trwałość tak wysilonej jednostki przy dłuższym użytkowaniu. Na pewno jest ona niższa niż w przypadku serii.

Na razie nie wiadomo nawet czy pakiet trafi do oficjalnej sprzedaży. Jak na razie brytyjscy inżynierowie dopracowują konstrukcję. Chętni, którzy nie chcą czekać, mogą zdecydować się na jedną z dwóch słabszych propozycji - zestaw podnoszący moc do 512 KM wyceniony na 5975 funtów (około 30 tysięcy złotych) lub delikatniejsze podniesienie mocy do 444 KM kosztujące 2295 funtów (około 11,5 tysiąca złotych).

Mountune Builds the highest HP 4 cylinder all DI engine ever ?

To całkiem atrakcyjne kwoty, jeśli weźmiemy pod uwagę obiecywane przyrosty. Pakiety Mountune z pewnością umilą fanom mocnych Fordów oczekiwanie na kolejną generację Focusa RS, która jest już w fazie rozwoju. Z tego, co nam wiadomo, będzie znacznie mocniejsza niż dotychczasowe wydanie.

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningFordFord Focus
Komentarze (9)