Lotus Exige w wersji Cup - idealny na tor?

Lotus Exige jest uważany za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów seryjnych. Dla wszystkich, którym to nie wystarcza producent przygotował ostrzejszą odmianę Cup.

Lotus Exige w wersji Cup - idealny na tor?
Piotr Wereszczyński

19.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lotus Exige jest uważany za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów seryjnych. Dla wszystkich, którym to nie wystarcza producent przygotował ostrzejszą odmianę Cup.

Między osiami modelu Exige Cup umieszczona została jednostka V6 z kompresorem o pojemności 3,5 litra znana z odmiany S V6. Silnik o mocy 351 KM pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 3,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy wskazaniu 274 km/h. Auto waży zaledwie 1080 kg.

Reklamowany jako samochód torowy Exige Cup został pod tym kątem specjalnie przygotowany. Poza systemem DPM, który pozwala na ustawienie komputera sterującego silnikiem i zawieszenia w jednym z trzech trybów pracy znalazły się m. in. opony Pirelli P-Zero Trofeo. Poprawiono aerodynamikę poprzez modyfikację splittera, dyfuzora i tylnego skrzydła. Na pokładzie znalazła się również klatka bezpieczeństwa, 4- lub 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, czy zdejmowana kierownica.

Obraz

Lotus Exige Cup oferowany jest w dwóch odmianach: tzw. Track Day oraz Competition dla bardziej wymagających użytkowników. Cena na rynku brytyjskim to kolejno 62 995 i 74 995 funtów. Choć różnica wynosi ponad 10 tysięcy funtów producent nie zawarł informacji czym różnią się te dwie odmiany. Produkcja ma się rozpocząć w grudniu, zaś pierwsze samochody trafią do właścicieli w marcu przyszłego roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Lotus

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)