Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony praktycznie w żadne systemy bezpieczeństwa.

W Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwa
W Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwa
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

04.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli wydawało wam się, że mamy czasy, gdy poduszki powietrzneabsolutnym minimum w podstawowym wyposażeniu nowych aut na całym świecie, niestety jesteście w błędzie. O ile w Europie odpowiednie przepisy nakładają na producentów obowiązek montowania airbagów, o tyle na rynku Ameryki Łacińskiej nie jest to obligatoryjne.

Dlatego też Mitsubishi oferuje w tamtejszych krajach swojego flagowego pick-upa w bazowej wersji bez żadnych poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa, ani systemu przypominającego o ich zapięciu.

Mitsubishi L200 - No Airbags

Samochód został poddany czołowemu zderzeniu, w wyniku którego uzyskał 0 gwiazdek za ochronę dorosłych (0 pkt na 34 możliwych) i 2 gwiazdki za ochronę dzieci (20,49 pkt na 49 możliwych). Zanotowano znaczne obrażenia nóg oraz krytyczne obrażenia klatki piersiowej, karku i głowy w przypadku kierowcy, a u pasażera - podobne obrażenia nóg, nieco mniejsze obrażenia klatki i karku niż u kierowcy, oraz brak obrażeń głowy.

  • To duże rozczarowanie dla Latin NCAP oraz klientów z Ameryki Łacińskiej, który dodatkowo podważa kwestię etyki producentów samochodów w podejściu do klienteli. Na takich rynkach jak Europa, L200 wyposażone jest w standardzie m.in. w 7 poduszek powietrznych oraz system ESC (elektroniczny system stabilizacji) – mówi sekretarz generalny Latin NCAP Alejandro Furas.

Mitsubishi zareagowało na oburzenie i zapewniło, że od lutego 2020 roku, będzie montowało w modelu L200 przeznaczonym na tamtejsze rynku napinacze pasów bezpieczeństwa oraz 2 poduszki powietrzne w standardzie. Latin NCAP przewiduje, że pozwoli to na uzyskanie przez samochód jedynie 2 gwiazdek w teście zderzeniowym.

Komentarze (2)