Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Hyundai Inster

Miasta, również w Polsce, stają się miejscem, w którym motoryzacja ulega największym przeobrażeniom. Z nowymi wymaganiami stawianymi przed miejskimi autami według redakcji Autokult.pl najlepiej z tegorocznych premier poradził sobie Hyundai Inster.

Hyundai Inster (2025)
Hyundai Inster (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult | KONRAD SKURA

03.06.2025 20:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Miasta zmieniają się na naszych oczach - również sposoby poruszania się po nich. Jak producenci starają się odpowiadać na te nowe trendy, pokazuje lista najnowszych modeli dostępnych na polskim rynku zgłoszonych do kategorii Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski.

Przegląd przez siedem rynkowych premier przynosi ciekawe statystyki. Choć wszystkie są samochody niewielkie (najdłuższy z nich mierzy 4,4 m długości, najkrótszy 3,8 m), to również wszystkie są crossoverami! Co jednak znamienne, prawie wszystkie są już elektryczne. W grupie tej znalazło się pięć modeli zbudowanych od podstaw z przeznaczeniem na napęd tego typu oraz dwie klasyczne hybrydy (DS 4 MHEV oraz MG ZS Hybrid+).

Hyundai Inster (2025)
Hyundai Inster (2025)© Autokult | KONRAD SKURA

Miejskim Samochodem Roku mianowaliśmy ten, który wpisuje się w te nowe trendy w najbardziej kompletny sposób, ale i z największą swadą. Hyundai Inster jest najmniejszym samochodem w tym gronie, ale jego pięciodrzwiowe nadwozie w środku dysponuje zaskakująco dużą przestrzenią dla czterech dorosłych osób (nawet bagażnik, jak na standardy swojego segmentu, jest więcej niż symboliczny - 238 l).

Powyższe zalety to kolejna z przewag, jakie oferuje w tym segmencie napęd elektryczny. Ten w Insterze jest naprawdę żwawy (97 lub 115 KM). Akumulator o pojemności 42 lub 49 kWh i oficjalnym zasięgiem do 370 km w zupełności wystarczy na codzienny transport po centrum, jak również dojazd z podmiejskich peryferiów.

Ostatecznie Inster zdobył nasze serca przez inną, jeszcze ważniejszą cechę: jest po prostu fajny. Jak mało który inny samochód elektryczny debiutujący na naszym rynku, wygląda, jeździ i sprawuje się tak, jakby jego twórcy rzeczywiście chcieli go zrobić, a nie zostali do tego przymuszeni przez normy emisji spalin. Koreańskiemu koncernowi wyszedł kolejny wspaniale zaprojektowany samochód, który przemawia i do emocji, i do rozumu.

  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
  • Hyundai Inster (2025)
[1/8] Hyundai Inster (2025)Źródło zdjęć: © Autokult | KONRAD SKURA
Komentarze (5)