Mercedes wprowadza airbagi pasów
Niecałe dwa lata temu Ford zaprezentował pierwszą na świecie poduszkę powietrzną pasów bezpieczeństwa. Mercedes, jako jeden z pionierów w dziedzinie bezpieczeństwa, odpowiedział swoją wizją tego wynalazku. Czy to na pewno tak bardzo potrzebne?
22.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niecałe dwa lata temu Ford zaprezentował pierwszą na świecie poduszkę powietrzną pasów bezpieczeństwa. Mercedes, jako jeden z pionierów w dziedzinie bezpieczeństwa, odpowiedział swoją wizją tego wynalazku. Czy to na pewno tak bardzo potrzebne?
Wyobraźmy sobie, że samochód z czterema osobami na pokładzie uderza czołowo w ścianę przy prędkości 80 km/h. Jest to na tyle duża szybkość, że wyniki testów Euro NCAP nie są już tak miarodajne. Przeciążenie w kabinie jest kilkukrotnie większe, a więc zwiększa się siła z jaką pasy bezpieczeństwa przytrzymują pasażerów.
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że po tego typu kolizji, nawet jeśli wszyscy wyjdą z pojazdu, pasażerowie mogą mieć uszkodzoną klatkę piersiową czy żebra, na skutek wrzynania się pasów bezpieczeństwa.
Poduszka powietrzna pasów bezpieczeństwa zwiększa powierzchnię z jaką pasy dotykają klatki piersiowej oraz amortyzuje w momencie napięcia. System aktywuje się przy kolizji, a więc najprawdopodobniej jest spięty z przednimi poduszkami bezpieczeństwa.
Nie wiadomo jeszcze w jakich modelach Mercedes zamierza montować ten system. Jasne jest, że pojawi się na wyposażeniu nowej S Klasy. Jakiś czas temu Niemcy wprowadzili też bardzo ciekawy system, który ułatwia zapinanie pasów bezpieczeństwa. Po raz kolejny więc - zapinajmy pasy!
Źródło: WCF