Mercedes ogranicza gamę modelową, ale sedana-SUV-a Maybacha zbuduje
Od pewnego czasu Mercedes ogranicza swoją gamę modelową i w pewnych częściach świata pozbywa się nawet wydawało się kluczowych pozycji w ofercie. W przyszłości marki nie ma miejsca na parę ciekawych modeli. Ale na dyskusyjnej urody limuzynę w formie SUV-a naturalnie miejsce się znajdzie.
08.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tak przynajmniej donosi niemiecki dziennik "Handelsblatt", cytujący źródła blisko powiązane z zarządem koncernu w Stuttgarcie. Według nich Mercedes przygotowuje kolejny model spod znaku Maybacha, który będzie luksusową limuzyną o charakterze SUV-a. Prototyp takiego trudnego do wyobrażenia połączenia koncern zaprezentował już w 2018 roku pod nazwą równie urodziwą co samo auto: Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury Concept.
Model ten robił wrażenie swoimi dużymi rozmiarami oraz pewnym siebie projektem, który kontynuował styl znany z produkcyjnych i koncepcyjnych modeli Maybacha. Studyjny model wyposażony był w napęd elektryczny o mocy 738 KM, przekazywanej na wszystkie cztery koła. Tylny rząd w kabinie zajmowały dwa indywidualne fotele.
Niewiele jeszcze wiadomo o produkcyjnej wersji modelu w murach fabryki określanego jako SUL (Sports Utility Limousine). Pod względem projektu kabiny i wielkości można spodziewać się, że bazowałby on na modelu Maybach GLS. Ten z kolei wyposażony jest w czterolitrowe V8 znane z modeli AMG i symboliczne wsparcie napędu elektrycznego, które razem dają 558 hybrydowych koni.
Można by się spodziewać, że Mercedes tworzy tak osobliwy model z myślą wyłącznie o pewnych rynkach, jak Chiny czy Bliski Wschód. W ostatnich miesiącach niemiecki koncern podejmuje jednak szereg decyzji mających na celu ograniczanie regionalizacji działań.
Na jednej z niedawnych konferencji prezes koncernu, Ola Källenius, przyznał, że Mercedes "może trochę przesadził" z liczbą oferowanych modeli. W Ameryce Północnej zakończyła się produkcja Klas A i C. Z gamy wyrzucane są również modele, które były popularne tylko w określonych częściach świata, jak pickup Klasy X, roadster SLC czy kabriolety i coupe na bazie Klas C i S. Produkcyjnej wersji nie doczekał się GLA Coupe. Zagrożona jest nawet przyszłość Klasy CLS.