Mercedes-Benz zastąpi V8 rzędowymi szóstkami?
Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.
26.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.
Głównym powodem, dla którego stosuje się redukcję pojemności skokowych silników spalinowych, jest zwiększona emisja węglowodorów podczas pracy nierozgrzanego motoru. Silnik pracujący w temperaturach odległych od nominalnych wartości dla swojej pracy wytwarza spaliny, w których stężenie tych związków jest wielokrotnie większe niż po rozgrzaniu jednostki. Zatem by przyspieszyć rozgrzewanie silnika, coraz częściej stosuje się lżejsze i bardziej kompaktowe konstrukcje.
Mercedes-Benz do tej pory ma w swojej ofercie szeroki wachlarz widlastych ósemek, których apetyt na paliwo jest niestety dosyć duży. W około 2015 roku planowane jest zastąpienie przynajmniej części z nich rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami. Jednostki te będą oferowane zarówno w wariantach z turbo, jak i twin-turbo, by zapewniać konkurencyjne wartości mocy. Mimo zbliżającego się wprowadzenia normy Euro 6, która najmocniej uderzy w motory Diesla, również wysokoprężne jednostki będą dostępne w gamie nowych jednostek Mercedesa.
Nie będą to pierwsze rzędowe szóstki tej firmy. Mimo że z tego typu jednostkami kojarzony jest przede wszystkim koncern BMW, to właśnie Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych wprowadził pod maski samochodów te silniki. Było to około 100 lat temu. Nie miało to jednak żadnego związku z downsizingiem. Jednostka ta miała 10 l pojemności i generowała zawrotne jak na tamte czasy 75 KM.
Źródło: AutoGuide