Mercedes-Benz G500 4x4² concept – mniejszy brat terenowego potwora

Mercedes przedstawia koncepcyjny model G500 4x4² z dwiema osiami, ale rozwiązaniami przeniesionymi wprost z monstrualnego G63 AMG 6x6.

Mercedes-Benz G500 4x4² concept – mniejszy brat terenowego potwora
Marcin Łobodziński

21.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najważniejszą modyfikacją w stosunku do standardowej klasy G są portalowe mosty ze zwolnicami z G63 AMG 6x6. Dzięki nim i ogromnym kołom prześwit samochodu wynosi 450 mm. Kąt natarcia to 52 stopnie, a zejścia 54 stopnie. Ta Gelenda może brodzić do głębokości 1 metra.

Zawieszenie oparto na podwójnych amortyzatorach dla każdego koła, z czego jeden z amortyzatorów ma elektronicznie regulowaną siłę tłumienia. Zabrakło jedynie systemu pompowania kół z kabiny kierowcy.

Obraz

Mercedes G500 4x4² ma podobnie jak jego większy brat bardzo bogate wyposażenie i luksusowe wykonanie wnętrza. Pod maską pracuje 4-litrowy silnik V8 o mocy 422 KM.

Decyzja o wprowadzeniu samochodu do produkcji zapadnie po uwzględnieniu reakcji publiki na ten koncept.

Exclusive Mercedes-Benz G500 4x4² Review Off-Road with GTspirit

Komentarze (18)