Mercedes 450 SL (R107) - silnik M117
Silnik zamontowany w Mercedesie to jednostka V8 o pojemności 4.5 l i oznaczeniu M117. Silnik ten oparty jest na elektronicznym układzie wtryskowym D-Jetronic. Rozrząd jest na łańcuchu, a w głowicy cylindrów znajduje się jeden wałek - układ SOHC.
05.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wizualny stan komory silnika prezentuje się bardzo mizernie. Widać rdze, na wielu elementach, pełno jest różnych osadów, kurzu, zabrudzeń i tłustych wycieków. Silnik ten czeka wiele pracy. Każdy element musi zostać odnowiony. Widać, że nad porządkiem w komorze silnika nikt zbytnio do tej pory się nie przykładał ;) Po serii zdjęć i notatek będzie można przystąpić do wyjmowania tego kolosa. Poniżej zdjęcie pod innym kątem.
Na silniku uwagę zwraca dużo obudowa od filtra powietrza. To pierwszy element, który zostanie zdemontowany przed wyjmowaniem jednostki napędowej. Niżej ujęcia z lewej i prawej strony Mercedesa
Zbliżenie na alternator.
Cewka zapłonowa
Zawory podciśnienia z przewodami. Przewody po wielu latach straciły całą swoją elastyczność i kruszyły się w rękach. Będą musiały zostać wymienione na nowe.
Kopułka aparatu zapłonowego.
Jak widać w kącie komory silnika nagromadziło się trochę śmieci.
Widok na skrzynie biegów z kanału. Widać obfity wyciek oleju.
Ujęcie po zdjęciu filtra powietrza. Widać masę przewodów. Z łatwością można się w nich pogubić.
Tak w skrócie prezentuje się silnik. Teraz z komory silnika trzeba wymontować co się da, żeby zrobić miejsce przy wyjmowaniu silnika.