Mercedes 450 SL (R107) - podłoga
Można zacząć patroszyć wnętrze samochodu. Ze środka Mercedesa musi zniknąć wszystko, aby można było zacząć z nim pracować. Trzeba też dokopać się do podłogi.
16.01.2014 | aktual.: 17.01.2014 09:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaczynamy od wyciągnięcia siedzeń i tylnej kanapy. Siedzenia są masakrycznie ciężkie. Dobrze, że to kabriolet, gdyby było inaczej pewnie byłoby z nimi trochę kłopotu. Tylna kanapa jest stosunkowo lekka i wychodzi bezproblemowo. Siedziska są w bardzo dobrym stanie, więc zostają odłożone i przykryte płachtą, żeby się nie kurzyły. Minie sporo czasu zanim znów znajdą się w samochodzie. Następnie można zająć się dywanikami. Te pod nogami położone są luzem, więc wystarczy je wyciągnąć. Problem jest z tymi po wewnętrznych stronach progów i na tunelach ponieważ przyklejone są na klej. Trzeba na nie poświęcić trochę czasu i nie śpiesząc się podwadzać szpachelką i odklejać. Przy odrobinie nieuwagi łatwo jest je rozpruć. Efekty poniżej. Na drugim zdjęciu widok na stronę pasażera. Na progu znajduje się wiązka przewodów. Zakryta jest metalową listwą. Na zdjęciu j już zdjęta
Do odkręcenia idzie podstawka na nogę pod pedałami. Niestety jest pęknięta i pójdzie do wymiany. Trzeba od niej jeszcze odkleić kawałek dywaniku za pomocą szpachelki. Zostanie on przyklejony na nową podstawkę.
Teraz można wyciągnąć maty wygłuszające. Pu uchyleniu pierwszej już wiadomo, że żarty się skończyły. Zapraszam do obejrzenia festiwalu korozji. Uwaga zdjęcia są drastyczne dla miłośników motoryzacji.
Jak widać na poniższych zdjęciach Mercedes był zalany w środku. Chyba przeszedł przez niezły huragan :( Korozja musiała się rozwijać w nim bardzo długo skoro osiągnęła taki poziom.
Pod samymi pedałami podłoga też jest bardzo zgniła. Trochę się zawiodłem na tej podłodze. Nie spodziewałem się takiej masakry. Diagnoza mogła być tylko jedna wymiana praktycznie całej przedniej części podłogi. Dosyć kosztowny i pracochłonny proces. Ciężko było się zebrać i wziąć za pracę ;)
Na koniec częściowo rozbrojona konsola środkowa. Wyjęte radio, panel klimatyzacji, panel sterowania szyb i skrzyni biegów. Jeszcze tylko kilka śrubek i można wyciągać tunel.