Mazda odświeżyła MX‑5. Najbardziej zmieniło się podwozie

Mazda zaprezentowała odświeżone wydanie swojego hitowego roadstera na rok modelowy 2022. MX-5, bo o tym modelu mowa, zyskał nowe opcje wykończenia i system pozwalający uczynić prowadzenie jeszcze bardziej emocjonującym.

Granatowy dach może się podobać
Granatowy dach może się podobać
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mazda
Aleksander Ruciński

16.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 13:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda MX-5 to bez wątpienia jedna z najlepszych propozycji w kategorii "radość z jazdy". Dla wielu auto idealne, choć nawet w takich czasem przydają się poprawki. Dlatego też Mazda zdecydowała się usprawnić wydanie na rok modelowy 2022.

Wizualnie nic się nie zmieniło. A przynajmniej nie w kwestii stylistyki, choć jak przy większości liftingów, dostaniemy nowe opcje wykończenia i indywidualizacji. Klienci mogą teraz dodatkowo wybrać lakier Platinum Quartz Metallic, wnętrze w kolorze Terracotta wykończone skórą Nappa czy granatowy, miękki dach.

Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Mowa o systemie Kinematic Posture Control (KPC), którego zadaniem jest poprawa stabilności prowadzenia i ogólnych wrażeń z jazdy. Rozwiązanie to bazuje na układzie hamulcowym, który w razie potrzeby chwilowo spowalnia poszczególne koła, ograniczając przechyły nadwozia i zwiększając przyczepność.

O tym, jak nowe rozwiązanie działa w praktyce, będziemy mogli przekonać się w przyszłym roku, kiedy pierwsze sztuki trafią do salonów. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowy dorobek MX-5, raczej nikt nie będzie zawiedziony.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/17]
Komentarze (3)