Mazda MX‑5 na targach SEMA - koncepty Spyder i Super20 odsłonięte
Na targach SEMA w Las Vegas Mazda, zgodnie z przewidywaniami, zaprezentowała dwie wersje popularnego roadstera - modelu MX-5. Ciekawi szczegółów? Zapraszam do lektury.
03.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na targach SEMA w Las Vegas Mazda, zgodnie z przewidywaniami, zaprezentowała dwie wersje popularnego roadstera - modelu MX-5. Ciekawi szczegółów? Zapraszam do lektury.
Japoński producent skupił się głównie na efektownym koncepcie o nazwie Spyder, o którym pisaliśmy już w zapowiedziach przed rozpoczęciem SEMA 2011. Najbardziej charakterystycznym elementem jest w nim oczywiście ciekawie zaaranżowany, czerwony, materiałowy dach. Został on zaprojektowany przez Mazda North American Operations i Magna Car Top Systems, a jego konstrukcję powierzono firmie Haartz Corporation.
Mazda MX-5 Spyder otrzymała także przestylizowany zderzak przedni wraz z nowym body-kitem. Na zewnątrz można zauważyć czarne felgi aluminiowe ADVAN RS o rozmiarze 17 cali wraz z oponami Yokohama AO48 225/45. Japońscy inżynierowie obniżyli i usztywnili zawieszenie, zainstalowali wydajniejsze hamulce marki Brembo oraz zmodyfikowali układ wydechowy. Pod maskę trafił lżejszy akumulator, a jednostkę napędową przystosowano do użycia biopaliwa o nazwie isobutanol, które jest używane przez Mazdę w serii wyścigów American Le Mans Series.
Na targach SEMA Mazda zaprezentowała także model Super20, który bazuje na MX-5. Ujawniono o nim znacznie mniej szczegółów. Jak możemy zobaczyć na dołączonych fotografiach, samochód prezentuje się równie efektownie, jednak bardziej zawadiacko ze względu na swoją wyrazistą kolorystykę. Warto wspomnieć, że jest to zmodyfikowana wersja pojazdu, który zadebiutował rok temu na targach SEMA.
W porównaniu z ubiegłorocznym modelem Super20 Mazda MX-5 została całkowicie inaczej pomalowana - zdecydowano się na kolor pomarańczowy z czarnymi, matowymi akcentami. Całość dopełniają 16-calowe felgi aluminiowe z oponami Toyo Proxes RA-1 245/45. Niestety nie znamy wielu szczegółów, jednak jednostka napędowa została poddana kilku modyfikacjom, z których warto wymienić sprężarkę Coswortha, nowy układ wydechowy i przeprogramowaną jednostkę ECU. Niestety, moc silnika nie została podana do wiadomości.
Źródło: Carscoop