Maybach oficjalnie znika z oferty koncernu Daimler
W opublikowanym przez Daimlera cenniku na rok 2013 znajdziemy całą masę Mercedesów. Za to przy pięciu modelach Maybacha (57, 57 S, 62, 62 S i Landaulet) widnieje krótkie "Discontinued". Oznacza to, że ich sprzedaż zostanie wstrzymana.
14.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Maybach znika po cichu. Daimler nie pokusił się nawet o notkę prasową. Trudno się temu dziwić, mało kto lubi przyznawać się do porażek. Nie jest to jednak wiadomość nowa. W zeszłym roku w jednym z wywiadów o planie zlikwidowania marki powiedział Dieter Zetsche, szef Daimlera i Mercedesa.
Oryginalny Maybach działał w latach 1909-1940. Producent został przywrócony do życia w 2002 roku. Jego samochody miały rywalizować z modelami marek Rolls-Royce i Bentley, przejętymi odpowiednio przez BMW i Volkswagena. Teoretycznie limuzynom Maybacha niczego nie brakowało. Były luksusowe i szybkie. W zależności od modelu, do napędu pojazdów służyły silniki o mocy od 520 do 640 KM, co pozwalało ważącym prawie 3 tony kolubrynom osiągać 100 km/h w czasie 4,5 s.
Maybachy nie cieszyły się jednak popularnością. Rolls-Royce sprzedał w zeszłym roku 3538 aut, najwięcej w swojej historii. Jego niemiecki rywal w tym samym czasie ledwo przekroczył barierę 200. egzemplarzy, co i tak było wynikiem lepszym niż w poprzednich latach. Daimler w momencie wprowadzania 57 i 62 na rynek liczył, że co roku będzie wytwarzał 1500-2000 sztuk tych modeli…
Problemem Maybacha był m.in. wygląd. Auta były zbyt podobne do Mercedesów Klasy S W220. Ponadto, gama de facto ograniczała się do dwóch limuzyn, które w ciągu dekady zdążyły się zestarzeć. Remedium na kłopoty firmy miała być współpraca z Aston Martinem.
We wrześniu 2011 roku zrezygnowano z tego pomysłu, uznając, że nie ma sensu pompować kolejnych pieniędzy w producenta, którego upadek jest bliski. Daimler już zaczyna wietrzyć magazyny. Od wiosny sprzedaje Maybachy z rabatem w wysokości 100 000 dolarów.
W przyszłym roku zadebiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy S. Jego długa odmiana S600 Pullman zastąpi w gamie Daimlera limuzyny Maybacha. W ten sposób marka zakończy żywot po raz drugi.
Źródło: Worldcarfans