Maserati Quattroporte Diesel – informacja wprost z Frankfurtu
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje Quattroporte Ermenegildo Zegna, Maserati oficjalnie zapowiedziało, że flagowa limuzyna marki otrzyma wersję z silnikiem wysokoprężnym.
11.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje Quattroporte Ermenegildo Zegna, Maserati oficjalnie zapowiedziało, że flagowa limuzyna marki otrzyma wersję z silnikiem wysokoprężnym.
Maserati Quattroporte dostanie 3,0-litrowy silnik Diesla V6 VM Motori. Jednostka, która debiutowała pod maską modelu Ghibli, będzie generować 275 KM oraz 600 Nm (we Włoszech pojawi się również 250-konna wersja). Limuzyna marki z tym motorem ma przyspieszać do 100 km/h w 6,4 s.
Silnik będzie wyposażony w system Start/Stop oraz stalowy kolektor wydechowy wykonany w technologii Air Gap, aby wytrzymywał wyższe temperatury oraz większy przepływ gazów.
Maserati zadbało również o odpowiedni dźwięk zespołu napędowego. Niekulturalne odgłosy w Quattroporte byłyby wysoce niepożądane, więc Włosi zainstalowali w aucie system aktywnej modulacji dźwięku. Składa się on z dwóch „akustycznych oscylatorów” zainstalowanych w pobliżu rur wydechowych, które „akcentują charakterystyczny dźwięk silnika oraz modulują go w zależności od tego w jaki sposób prowadzony jest samochód”.
Źródło: Maserati