Manhart dodaje gazu – Manhart M5 MH5 S Biturbo (2012)
To druga wersja BMW M5 zaprezentowana przez firmę Manhart Racing. Poprzednie auto miało 633 KM mocy, nowe ma kilka koni więcej. Znana jest też prędkość maksymalna usprawnionego sedana z Monachium.
29.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To druga wersja BMW M5 zaprezentowana przez firmę Manhart Racing. Poprzednie auto miało 633 KM mocy, nowe ma kilka koni więcej. Znana jest też prędkość maksymalna usprawnionego sedana z Monachium.
8-cylindrowy widlasty silnik montowany pod maską BMW M5 w odmianie seryjnej ma moc 560 KM i moment obrotowy 680 Nm. Po tym jak pracownicy firmy z Wuppertal zmienili moduł zarządzający jednostką napędową, otrzymała ona 73-konnego i 100-niutonometrowego kopa.
Teraz Manhart Racing przedstawia drugie auto takie auto. Tym razem udało się wycisnąć 646 KM mocy maksymalnej (przy 6000-7000 obr./min) i 773 Nm momentu obrotowego (w zakresie od 1500 do 5750 obr./min). Wszystko to z motoru o objętości skokowej 4,4 l, który fabryka uzbroiła w dwie turbosprężarki twin-scroll, układ Valvetronic i bezpośredni wtrysk paliwa.
Żeby zyskać dodatkowe konie mechaniczne, technicy z przedsiębiorstwa tuningowego wymienili nie tylko elektronikę silnika, ale także, zmieniając powietrzne przewody dolotowe, zadbali o to, żeby powietrze wpadające do sprężarek dostawało się do nich w większych ilościach.
Jest też bardziej sportowy układ wylotowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz zaworami sterującymi pracą całego „wydechu”. Tuner oferuje też wersję bez reaktorów katalitycznych. W obu przypadkach rury mają średnicę 90 mm.
Samochód nie ma ogranicznika prędkości maksymalnej i rozpędza się do 316 km/h. Czasy przyspieszeń od 0 do 100 czy też 200 km/h oraz tzw. elastyczność auta nie zostały zmierzone.
Firma ADV.1 dostarczyła nowe felgi do M-piątki. Manhart włączył je do swojej oferty i nazwał MHR08 Deep Concave. Obręcze mają średnicę 21”. Z przodu są szerokie na 9,5”, a z tyłu na 10,5”. Dobrano do nich opony 265/30 (przód) i 305/25 (tył).
Jak widać na zdjęciach, BMW jest obniżone. To zasługa gwintowanego zawieszenia KW, w którym amortyzatory mają regulację charakterystyki pracy. Wóz został ozdobiony niewielkimi przednim i tylnym spojlerem, a także imitacją dyfuzora z tyłu. Części wykonane są z włókna węglowego. Z tego samego materiału jest zrobiona pokrywa silnika.
Niemiecki sedan jest pomalowany (lub oklejony) szarym matowym lakierem, a o tym, która firma odpowiada za jego modyfikacje, można dowiedzieć się z zacisków hamulcowych (są seryjne, tylko ozdobione napisem) i po podniesieniu maski jednostki napędowej.
Ten egzemplarz można odnaleźć na jednym z zachodnich portali aukcyjnych. Firma Manhart Racing życzy sobie za auto 129 900 euro (z podatkami).
Konkurencja
Manhart M5 MH5 S-Biturbo [633 KM] (pierwsza wersja)
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 646 KM przy 6000-7000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 146,98 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 773 Nm przy 1500-5750 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 400 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
- Koła przednie: 9,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
- Koła tylne: 10,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
- Opony przednie: 265/30 R 21
- Opony tylne: 305/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1945 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,01 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
- Długość: 4910 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Rozstaw osi: 2968 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 316 km/h
Źródło: caradisiac (foto)