Lotus Exige – dwie nowe wersje prosto z targów we Frankfurcie
Lotus Exige już od dziesięciu lat króluje na ciasnych, asfaltowych zakrętach. Kolejna generacja Exige’a S została zaprezentowana na rozpoczynających się targach we Frankfurcie. Inżynierowie z Hethel postanowili jednak pójść krok dalej – chcą przeprowadzić ekspansję na trasach pokrytych... szutrem.
13.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lotus Exige już od dziesięciu lat króluje na ciasnych, asfaltowych zakrętach. Kolejna generacja Exige’a S została zaprezentowana na rozpoczynających się targach we Frankfurcie. Inżynierowie z Hethel postanowili jednak pójść krok dalej – chcą przeprowadzić ekspansję na trasach pokrytych... szutrem.
Nowy Exige S nie jest wcale ogromną niespodzianką. Było oczywiste, że prędzej, czy później Lotus zaprezentuje mocniejszą odmianę tego modelu. Odświeżony brytyjski sportowiec jest teraz nieco większy – przybyło mu około 25 cm do długości i około 5 cm do szerokości. Pod maskę trafiła 3,5-litrowa jednostka V6, pochodząca z modelu Evora S. Doładowany silnik w nowym Exige’u generuje 245 KM i 400 Nm, co już w o ponad 350 kg cięższej Evorze wystarcza na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącego 4,8 s.
Nowy Exige będzie wyposażony w system DPM (Dynamic Performance Management), umożliwiający kierowcy przełączanie pomiędzy trzema różnymi trybami jazdy: Touring, Sport oraz DPM off. Dodatkowo będzie możliwość wykupienia pakietu Race Pack, który służyć ma wspomaganiu kierowcy przy pokonywaniu zakrętów. W jego skład będzie również wchodzić system Launch Control.
Prawdziwą niespodzianką okazał się Exige R-GT. Wcześniejsze spekulacje sugerujące prezentację samochodu klasy LMP2 okazały się mylne. Lotus zaprezentował pojazd, który mógłby stanąć do walki na trasach rajdów samochodowych. Pod maską pracuje już wyżej wspomniana widlasta szóstka. Samochód jest wyposażony i skonstruowany tak, by spełniać wszystkie wymagania homologacyjne FIA. Z całym niezbędnym osprzętem oraz dodatkowym oświetleniem, rajdowy Exige R-GT waży łącznie 1179 kg.
Źródło: Auto Guide