Lotus Evora GTC - wyścigowa zieleń
Lotus zaprezentował Evorę w specyfikacji GTC, która jest rozwinięciem odmiany Cup Race (GT4 Enduro). Tradycyjnie dla brytyjskiej marki jest lekko i szybko.
13.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lotus zaprezentował Evorę w specyfikacji GTC, która jest rozwinięciem odmiany Cup Race (GT4 Enduro). Tradycyjnie dla brytyjskiej marki jest lekko i szybko.
Pod maską Evory GTC pracuje benzynowe V6 o pojemności 4,0 l. Silnik generuje pokaźne 456 KM i 460 Nm, co w połączeniu z masą auta zawartą w przedziale 1130-1140 kg zapewni ponadprzeciętne osiągi.
Tak niską masę osiągnięto dzięki rezygnacji ze szkła na rzecz Plexiglassu oraz zamontowaniu maski, drzwi oraz dachu wykonanych z włókna węglowego.
Lotus wyposażył auto także w felgi aluminiowe o średnicy 18 cali, hamulce Bosch, system kontroli trakcji oraz 6-biegową sekwencyjną przekładnię XTRAC.
Lotus Evora GTC jest przystosowany do startów w takich seriach wyścigowych, jak MSA i CREVENTIC Endurance Series, British GT Championship, VdeV Series, czy Dutch Supercar. Pierwszy samochód został już kupiony i będzie się ścigać w American Grand-Am Rolex Sports Car Series. Zespół McMahon Raceworks nie powinien być nim zawiedziony.
Źródło: Lotus