Lexus LFA - zakończenie produkcji samuraja
Wolnossący silnik V10 o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. To dane techniczne Lexusa LFA, japońskiego samuraja. Wszystkie egzemplarze wyprzedano jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, która oficjalnie właśnie się zakończyła.
17.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wolnossący silnik V10 o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. To dane techniczne Lexusa LFA, japońskiego samuraja. Wszystkie egzemplarze wyprzedano jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, która oficjalnie właśnie się zakończyła.
Lexus to marka, która rozpoczęła swoją historię od kolosalnej inwestycji w stworzenie superluksusowej limuzyny, jaką pod koniec lat 80. ubiegłego wieku był model LS400. Po dwóch dekadach japońska marka należąca do Toyoty zbudowała Lexusa LFA, który pomimo jednostki napędowej umieszczonej z przodu spokojnie mógłby być sklasyfikowany jako supersamochód.
Pierwsze zamówienia zaczęto zbierać w czerwcu 2010 roku, a oficjalna produkcja zaplanowana na 500 egzemplarzy wystartowała dopiero w grudniu 2010 roku. Do Polski trafiły trzy egzemplarze LFA, a przez chwilę pojawił się także czwarty, na którego prezentację zostaliśmy zaproszeni.
Ostatnie 50 egzemplarzy tego modelu, wyposażone w pakiet Nurburgring Package, wyjechało już z fabryki i Toyota zakończyła oficjalnie produkcję Lexusa LFA. Miejmy nadzieję, że Japończyków zachęci tak ogromny sukces tego wspaniałego auta i już wkrótce przedstawią światu pierwsze szkice jego następcy. Może tym razem z centralnie umieszczonym silnikiem?
Źródło: WCF