Land Rover odświeża SUV‑y. Miękkie hybrydy i nowe multimedia dla Evoque i Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque przeszły delikatny lifting. Wersje z roku modelowego 2021 otrzymały nowe opcje napędu i zaktualizowane multimedia. Brytyjczycy zdecydowali się skorzystać z systemu tzw. miękkiej hybrydy, co powinno poprawić płynność jazdy i obniżyć spalanie.
26.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Brytyjczycy wzorem wielu konkurentów stawiają na miękkie hybrydy. System oparty na dodatkowym zestawie odzyskującym energię i niewielkim generatorze, poza zaprezentowanymi wcześniej benzyniakami będzie stanowić wsparcie także dla dwulitrowych, czterocylindrowych silników diesla.
Słabszy z nich będzie teraz generował 165 KM mocy, mocniejszy zaś równe 200 KM. Producent chwali się, że obecność miękkiej hybrydy poprawi reakcję na gaz oraz płynność jazdy, a także pozwoli zminimalizować spalanie.
Warto wspomnieć także o benzynowym napędzie P290 z doładowaniem, przeznaczonym wyłącznie dla większego Discovery. Poza sporą mocą wynoszącą 290 KM dostaniemy tu także napęd na 4 koła i 9-stopniową, automatyczną przekładnię.
Przy okazji zmian w gamie jednostek napędowych, Brytyjczycy zdecydowali się też na modyfikacje systemu multimediów, który teraz może być aktualizowany zdalnie. Klienci powinni też docenić obecność aplikacji muzycznej Spotify i możliwość podłączenia dwóch urządzeń Bluetooth jednocześnie.
Na pokładzie znalazło się też miejsce na system filtracji i jonizacji powietrza, a także rozwiązania wspierające bezpieczeństwo jazdy - radar monitorujący sytuację za pojazdem oraz system kamer 3D działających podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.
Odświeżony Evoque i Discovery Sport powinien trafić do salonów jeszcze w tym roku. Na razie nie wiadomo jak wprowadzone zmiany wpłyną na ceny.