Lancia Delta Safarista to restomod, na którego czekaliśmy. Tylko ta cena
Lancia Delta Integrale to jedna z największych legend motoryzacji. Nic więc dziwnego, że nie brakuje firm próbujących wskrzesić ten projekt. Jedną z nich jest Automobili Amos - coachbuilder proponujący Deltę w wydaniu Safarista.
16.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 13:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak nietrudno wywnioskować z samej nazwy, jest to rajdowo-terenowe wydanie Delty, które póki co doczekało się wyłącznie wizualizacji. Są jednak plany na przekucie ich w rzeczywistość. Zgodnie z założeniem, ma powstać tylko 10 egzemplarzy, w cenie 570 tys. euro każdy.
Zobacz także
Jak nietrudno zauważyć, nadwozie jest dość luźną interpretacją legendy, z mocno poszerzonymi nadkolami i ogromnym spojlerem z tyłu. To jednak wciąż Delta ze swoją charakterystyczną, kanciastą linią. Jak przystało na rajdówkę, prześwit jest spory. Nie brakuje również chlapaczy i szutrowych opon.
W kabinie z kolei przewidziano dwa kubełki z szelkowymi pasami Sabelt i pełną klatką bezpieczeństwa. Do tego hydrauliczny ręczny i cyfrowe wskaźniki. Poza tym zupełnie nic, tylko sportowy minimalizm. A co pod maską?
Tu trafić ma doładowana dwulitrówka z oryginalnej Integrale, wsparta wydajniejszym systemem chłodzenia i współpracująca z sekwencyjną przekładnią, przekazującą napęd na 4 koła. Będzie też dyferencjał o ograniczonym uślizgu, regulowane zawieszenie i wszelkie rozwiązania niezbędne do uzyskania A-grupowej homologacji.
Pierwsze dostawy przewidziano na 2023 roku. Choć cena jest ekstremalnie wysoka, trzeba do niej doliczyć jeszcze oryginalnego dawcę. Mimo to chętnych raczej nie zabraknie.