Lancia Delta
Lancia Delta jest typowym hatchbackiem, produkowanym w pięciu generacjach w latach 1979-2014. Model od razu został ogłoszony Samochodem Roku. Lancię Delta szczególnie rozsławiły rajdy samochodowe. Stałą się bazą Saaba 600. Niestety marka Lancia, która zasłynęła szeregiem innowacyjnych rozwiązań, stopniowo znika ze światowych rynków.
Lancia Delta - dane techniczne
Produkcją Lancii Delta od 1979 roku zajmował się włoski koncern Fiat. To osobowe auto jest przedstawicielem klasy kompaktowej – samochodów ze średniej półki, o zwartej budowie, zapewniających komfortowy kompromis pomiędzy pojazdami małymi i dużymi, z odpowiednią przestrzenią bagażową. Lancia Delta ma 3-5 drzwi, 5 siedzeń oraz maksymalnie 975-litrowy bagażnik.
Lancia Delta – spalanie i silnik
Czterocylindrowe (każdy od 2 do 4 zaworów) silniki Lancii Delta mają pojemność 1301-2000 cm3 i maksymalną moc 55-151 kW, co odpowiada 75-211 KM. Moment obrotowy układu napędowego to 105-400 Nm. Lancia Delta rozpędza się do setki w 5,7-14,3 sekundy, a jej maksymalne prędkości wynoszą 155-230 km/h. Hatchback od włoskiego koncernu dysponuje napędem przednim bądź na wszystkie cztery koła.
Lancia Delta to silnik benzynowy bądź typu diesel. Przeciętne spalanie w Lancii Delta wynosi 4,6-9,8 litra na 100 kilometrów. Przy włączonej klimatyzacji podczas jazdy miejskiej Lancia Delta spala około 9 litrów na setkę. Zanotowano niskie spalanie gazu po zamontowaniu instalacji LPG.
Lancia Delta – opinie
W Lancii Delta szczególnie chwalony jest wysoki poziom niepowtarzalnego włoskiego designu i dbałość o detale wykończenia samochodu. Z materiałów wartych wspomnienia wyróżnia się dobrej jakości skóra, a także podświetlenie i takie szczegóły, jak chociażby zegary. Wygoda podróżowania także na dłuższych trasach w przestronnym wnętrzu Lancii Delta jest zauważalna.
Nieawaryjny silnik ma opinię dynamicznego, skrzynia biegów niezawodnej, choć delikatnej. Zawieszenie w Lancii Delta jest trwałe, hamulce spisują się bez zarzutu. Samochód jest niedrogi w eksploatacji.