Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet Hard Black Platinum - twardy i czarny [18+] [test autokult.pl]
Słynna wojna żeńsko-męska odbiła się szerokim echem w naszym serwisie. Podobnie jak ja uważacie, że najnowsze wcielenie Lancii Delta jest adresowane głównie do płci pięknej? Egzemplarz, który tym razem wpadł mi w ręce, udowadnia, jak bardzo się mylimy. Przygotujcie się na poznanie ciemnej strony Lancii Delta.
14.03.2012 | aktual.: 18.04.2023 11:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet Hard Black Platinum - test
Słynna wojna żeńsko-męska odbiła się szerokim echem w naszym serwisie. Podobnie jak ja uważacie, że najnowsze wcielenie Lancii Delta jest adresowane głównie do płci pięknej? Egzemplarz, który tym razem wpadł mi w ręce, udowadnia, jak bardzo się mylimy. Przygotujcie się na poznanie ciemnej strony Lancii Delta.
Przygotujcie się na spotkanie z czymś naprawdę wyjątkowym. Co ma wspólnego Lancia Delta z ciemną stroną? Przecież ten stylowy i urokliwy samochód, szczególnie w kakaowo-mlecznym kolorze z felgami o wzorze kwiatu, jest raczej wyrazem dobrego smaku...
Hard...
Wystarczy jednak zamawiając swój wymarzony egzemplarz, zaznaczyć wymowną opcję Hard Black, a wszystko zmieni się o 180 stopni. Czym zatem jest ten pakiet, którego nazwa może się kojarzyć z tytułem filmu dla dorosłych?
W cenie 6700 zł grzeczna i powabna Delta zyskuje chromowaną, podwójną końcówkę układu wydechowego, chromowane lusterka, piękne czarne, 18-calowe felgi z białymi akcentami oraz najważniejsze – czarny matowy lakier Nero Cosmo. Tak wyposażona Lancia na pewno nie wygląda na Włoszkę z dobrego domu - jest zbyt zaczepna i prowokująca.
Sunąc ulicami takim autem, jesteśmy skazani na setki ciekawskich spojrzeń. Spojrzeń osób, które nieśmiało i z lekkim strachem będą starały się dostrzec, kto powozi tym diabelskim autem. Po zmroku smukła sylwetka matowej Lancii przemieszcza się niczym czarny kot w poszukiwaniu swojej ofiary.
Przy wydobywających się z głośników Bose dźwiękach z chęcią przybliżę jej zasadę działania tempomatu, pochwalę się nawigacją z mapami Europy czy pokażę diabelsko stylowe elementy wykończenia kabiny.
Very... fast
Jeśli wciąż Wam mało i dobrnęliście do tej części tekstu, zdradzę to, co dla wielu jest najciekawsze. Jaki silnik pracuje pod maską szatańskiej Delty?
Wybór mógł być tylko jeden: 190-konny biturbodiesel o szatańskim momencie obrotowym wynoszącym równo 400 Nm. Co prawda zastanawiałem się jeszcze nad 200-konnym silnikiem benzynowym, jednak obecnie w piekle jest deficyt tego paliwa.
O tym, jak sprawuje się Lancia Delta z tym silnikiem, możecie poczytać we wspomnianej już wojnie żeńsko-męskiej, a ja tymczasem rozpędzając się od 0 do 100 km/h w 7,9 s, zacznę szacować diabelski budżet.
Very... expensive
Najbogatsza wersja, czyli taka jak testowana, nazwana dumnie Platinum, z dołożonym pakietem Hard Black kosztuje około 135 tys. zł, co z pewnością trudno uznać za okazję sezonu. Jeśli jednak chcecie mieć tak diabelsko wyglądające auto, nie musicie decydować się od razu na najmocniejszego diesla oraz najbogatszą wersję wyposażenia.
Pakiet Hard Black nie jest dostępny tylko dla podstawowego, 105-konnego diesla oraz najuboższej wersji Steel. W każdej innej konfiguracji stylową włoszkę za dopłatą 6700 zł można zmienić w auto z piekła rodem.
Dodatkowo za wspomnianą wyżej kwotę otrzymujemy niesamowitą wręcz dawkę indywidualizmu oraz olbrzymi ładunek męskości. Już nikt, drodzy Panowie, nie zarzuci Wam, gdy wysiądziecie z Delty, że pożyczyliście ten samochód od swojej żony.
Postscriptum
Matowy lakier z pewnością wygląda bardzo efektownie, ale utrzymanie go w czystości podczas kapryśnej marcowej pogody jest cholernie trudne, prawie niewykonalne.
- Styl i indywidualizm
- Wygodna tylna kanapa
- Oszczędny i dynamiczny silnik
- Materiały we wnętrzu
- Braki w ergonomii
Przejdź do galerii zdjęć[url=http://autokult.pl/10262,lancia-delta-19-twinturbo-multijet-hard-black-platinum-z-piekla-rodem-18-test-autokult-pl]
Przejdź do danych technicznych[/url][/h3]
Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet Hard Black Platinum - dane techniczne
Testowany egzemplarz: | Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet Hard Black Platinum | |
Silnik i napęd | ||
Układ i doładowanie: | R4, biturbodiesel | |
Rodzaj paliwa: | Olej napędowy | |
Ustawienie: | Poprzeczne | |
Rozrząd: | DOHC 16V | |
Objętość skokowa: | 1910 cm3 | |
Stopień sprężania: | 16,5 | |
Moc maksymalna: | 190 KM (przy 4000 rpm) | |
Moment maksymalny: | 400 (2000 rpm) | |
Objętościowy wskaźnik mocy: | 100 KM/l | |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa, ręczna | |
Typ napędu: | FWD, przedni | |
Hamulce przednie: | Tarczowe, wentylowane | |
Hamulce tylne: | Tarczowe | |
Zawieszenie przednie: | Kolumna MacPhersona | |
Zawieszenie tylne: | Belka skrętna, stabilizator poprzeczny | |
Układ kierowniczy: | Wspomagany | |
Średnica zawracania: | 10,6 m | |
Koła, ogumienie przednie: | 225/40/R18 | |
Koła, ogumienie tylne: | 225/40/R18 | |
Masy i wymiary | ||
Typ nadwozia: | Hatchback | |
Liczba drzwi: | 5 | |
Współczynnik oporu Cd (Cx): | 0,30 | |
Masa własna: | 1430 kg | |
Stosunek masy do mocy: | 7,52 kg/KM | |
Długość: | 4520 mm | |
Szerokość: | 1797 mm | |
Wysokość: | 1499 mm | |
Rozstaw osi: | 2700 mm | |
Rozstaw kół przód/tył: | 1538/1531 mm | |
Pojemność zbiornika paliwa: | 58 l | |
Osiągi | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h: | 7,9 s | |
Prędkość maksymalna: | 222 km/h | |
Zużycie paliwa (miasto): | 7,3 l/100 km | |
Zużycie paliwa (trasa): | 4,7 l/100 km | |
Zużycie paliwa (mieszane): | 5,7 l/100 km | |
Emisja CO2: | 149 g/km | |
Test zderzeniowy Euro NCAP: | 5 gwiazdek | |
Cena | ||
Testowany egzemplarz: | ok. 135 000 zł netto | |
Model od: | 68 990 zł | |
Wersja silnikowa od: | 126 990 zł |