Frontera jak dawniej. Opel pokazał koncept Gravel
Opel pokazał Fronterę Gravel - koncepcyjnego SUV-a z unikalnymi modyfikacjami terenowymi, który może stać się inspiracją dla przyszłych wersji produkcyjnych.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opel Frontera Gravel to pojedynczy model opracowany w centrum projektowym marki w Rüsselsheim, przy współpracy z entuzjastami oraz tunerami BlackFish i XS. Pojazd wyróżnia się surowym, terenowym wyglądem i szeregiem akcesoriów off-roadowych.
SUV został wyposażony w bagażnik dachowy Thule Canyon XT, dodatkowe reflektory LED na masce i dachu, przednią wyciągarkę, boczny schowek oraz trapy przymocowane do słupków D. Jeździ na 16-calowych felgach Borbet CWE z oponami BFGoodrich przeznaczonymi do jazdy w terenie.
Nadwozie pokryto matowym wykończeniem Desert Stone, kontrastującym z czarną maską i dachem. Pomarańczowe akcenty zdobią osłony podwozia, lusterka, bagażnik dachowy i emblematy, a całość dopełniają niestandardowe naklejki. We wnętrzu z kolei znajdziemy tapicerkę z mikrofibry i pomarańczowe wstawki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Frontera Gravel bazuje na produkcyjnym modelu Frontera Electric z napędem na przednie koła. Najmocniejsza wersja dysponuje silnikiem o mocy 154 KM (115 kW) i baterią 54 kWh, zapewniając zasięg do 400 km. Mimo braku napędu 4x4, Opel zapewnia, że koncepcja jest zdolna do "soft-roadingu" dzięki niskiemu środkowi ciężkości i wysokiemu momentowi obrotowemu.
Opel nie planuje wprowadzenia napędu AWD w modelu Frontera, choć Frontera Gravel może stać się początkiem nowej, bardziej terenowej linii pojazdów. Pojazd zadebiutuje publicznie 30 maja podczas wydarzenia XS Carnight w Wörthersee w Austrii.