Ulubiona Škoda twojego dziadka na nowo. Oto współczesna Favoritka
Projektant Škody, Ljudmil Slavov, zaprezentował nowoczesną interpretację legendarnego modelu Favorit, oddając hołd oryginalnemu projektowi Bertone z lat 80.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Škoda Favorit, produkowana w latach 1987–1994, była ostatnim samodzielnie opracowanym modelem marki przed przejęciem przez Grupę Volkswagen w 1991 roku. Stworzona pod okiem władzy komunistycznej i przy ograniczonych zasobach, stała się sukcesem, który popchnął Škodę "w kierunku jej współczesnej tożsamości". Napęd na przód, nadwozie typu hatchback - to już był standard w latach 80.
Nowa koncepcja Slavova to crossover o estetyce Modern Solid (już bez "kury" na masce), który nawiązuje do oryginalnego designu. Projektant postanowił zaktualizować oryginalny pomysł, przenosząc go do współczesnych czasów, przekształcając Favorita w elektrycznego crossovera, przypominającego Hyundaia Ioniqa 5 czy Kię EV6.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zamiast stosować nowy, ale charakterystyczny dla Škody front Tech-Deck, Slavov zdecydował się na minimalistyczny przód z smukłymi reflektorami LED i półprzezroczystymi osłonami, nawiązującymi do dużych świateł klasycznego modelu. Samochód wyróżniają również ukryte klamki drzwi, wklęsłe koła, "pływający" dach, stylowy słupek C oraz podświetlane logo "ŠKODA" z tyłu.
Slavov zaprojektował także wersję wyścigową z unikalnymi zderzakami, masywnymi nakładkami, wyraźnym dyfuzorem, większym tylnym spojlerem i maską z opcją szybkiego demontażu, przydatnego dla ekip serwisowych.