Kwalifikacje GP Włoch: Vettel nie odpuszcza

Po pierwszej połowie sezonu, gdzie dominowały tory z większą liczbą szybkich zakrętów, w której przewagę miały bolid Red Bulla, nadszedł czas na oddech świeżości i wyścig na legendarnej i piekielnie szybkiej Monzie. Jednak Red Bull nadal nie zwalnia tempa.

Kwalifikacje GP Włoch: Vettel nie odpuszcza
Bartosz Pokrzywiński

10.09.2011 | aktual.: 18.04.2023 11:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od początku sezonu wiadome było, że czerwone byki mają bolid dopracowany pod kątem aerodynamiki w szybkich zakrętach. Red Bulle zawsze zyskiwały w zakrętach, a traciły na długich prostych, gdzie z kolei z dobrej strony pokazywały się McLareny czy nawet bolidy Renault. Sebastian Vettel otwarcie mówił o tym nawet w programie Top Gear.

Podczas wizyty i Jeremyego Clarksona nie wspominał jednak, że Adrian Newey jest na tyle genialnym konstruktorem, że potrafi zbudować niemal uniwersalny bolid. Bo jak inaczej opisać RB7, którym Sebastian Vettel wywalczył dzisiaj 10 w tym roku Pole Position?

Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Włoch na torze Monza przebiegła niemal w całości bez większych niespodzianek i nieoczekiwanych zdarzeń. W Q1 problem miał tylko kierowca Saubera, Pastor Maldonado. Po wyjściu z zakrętu Parabolica, który przez wielu ekspertów oraz kierowców uważany jest za jeden z najtrudniejszych zakrętów w całym kalendarzu F1, Maldonado stracił panowanie nad bolidem i uderzył w bandę.

Na szczęście po wizycie w alei serwisowej Meksykaninowi udało się powrócić na tor i bez problemu awansować do Q2. W pierwszej części czasówki tradycyjnie swój udział w kwalifikacjach zakończyli kierowcy trzech najsłabszych zespołów, czyli HRT, Virgin oraz Lotus, a dołączył do nich Jaime Alguersuari z Toro Rosso.

Druga część sesji kwalifikacyjnej również nie przyniosła żadnych niespodzianek. W Q2 swoje sobotnie jazdy zakończyły trzy kolejne zespoły, czyli Sauber, Williams oraz Force India, a do finałowej części czasówki awansowała najszybsza piątka w tym roku, czyli Red Bulle, McLareny, Ferrari, Mercedesy oraz Renault.

Po raz kolejny Bruno Senna sprawił miłą niespodziankę. Mimo tego, iż w Q3 nie wyjechał na tor, będzie startował jutro z 10. pozycji. Nieźle spisał się także Witalij Pietrow, któremu udało się wyprzedzić oba Mercedesy i uplasować się na 7. pozycji. Bohaterem dnia był jednak Sebastian Vettel.

Młody Niemiec wszedł na szczyt tabeli pokonując okrążenie toru Monza w czasie 1:22.275, czyli o prawie pół sekundy szybciej od zdobywcy drugiego pola startowego, Lewisa Hamiltona (1:22.725). Z drugiej linii ruszą jutro Jenson Button oraz Fernando Alonso. Hiszpan na pewno będzie chciał zaskoczyć włoską publiczność i jeśli odeprze ataki Marka Webbera oraz Felipe Massy, zabierze się za McLareny.

PozycjaKierowcaZespółCzas
1.Sebastian VettelRed Bull1:22.275
2.Lewis HamiltonMcLaren1:22.725
3.Jenson ButtonMcLaren1:22.777
4.Fernando AlonsoFerrari1:22.841
5.Mark WebberRed Bull1:22.972
6.Felipe MassaFerrari1:23.188
7.Witalij PietrowRenault1:23.530
8.Michael SchumacherMercedes1:23.777
9.Nico RosbergMercedes1:24.477
10.Bruno SennaRenault-:--.---
11.Paul di RestaForce India1:24.163
12.Adrian SutilForce India1:24.209
13.Rubens BarrichelloWilliams1:24.648
14.Pastor MaldonadoWilliams1:24.726
15.Sergio PerezSauber1:24.845
16.Sebastien BuemiToro Rosso1:24.932
17.Kamui KobayashiSauber1:25.065
18.Jaime AlguersuariToro Rosso1:25.334
19.Jarno TrulliLotus1:26.647
20.Heikki KovalainenLotus1:27.184
21.Timo GlockVirgin Racing1:27.591
22.Jerome D'AmbrosioVirgin Racing1:27.609
23.Daniele RicciardoHRT1:28.054
24.Vitantonio LiuzziHRT1:28.231
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)