Konkurent BT Design Fabii RS – Cam Shaft Clio RS (2012)
Tak się składa, że właśnie firma Cam Shaft pokazała swoją interpretację Renault Clio RS, co pozwala przynajmniej z grubsza porównać je ze stuningowaną przez BT Design Škodą.
05.10.2012 | aktual.: 13.10.2022 14:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tak się składa, że właśnie firma Cam Shaft pokazała swoją interpretację Renault Clio RS, co pozwala przynajmniej z grubsza porównać je ze stuningowaną przez BT Design Škodą.
Renault właśnie zmienia model Clio na nowy, ale na nowe Clio RS przyjdzie nam trochę poczekać. Tymczasem firmy tuningowe wykorzystują ostatnią okazję na zaprezentowanie swoich możliwości w związku z produkowanym jeszcze starym Clio RS. Tak właśnie zrobiło przedsiębiorstwo Cam Shaft z Niemiec.
Główną działalnością firmy jest oklejanie nadwozi samochodowych foliami własnej produkcji, ale Cam Shaft zajmuje się też czasem kompleksowym przerabianiem aut. Tuner ma na swoim koncie zarówno zmodyfikowanego Cadillaca CTS, jak i oklejone na niebiesko 840-konne Porsche Wimmera.
Clio RS należy do tej samej grupy co Cadillac, czyli jest przygotowane od początku do końca przez ekipę Cam shaft.
Podstawową zmianą jest oczywiście ozdobienie karoserii matową szarą folią. Na nią naniesiono tu i ówdzie zielone kleksy, które łączą się kolorystycznie z oprawami lusterek i felgami. Felgi to oryginalne obręcze Renault o średnicy 17”. Za kontakt z jezdnią z przodu i z tyłu Clio odpowiadają opony Kumho 215/45 R 17.
Nowy kolor obręczy w połączeniu z obniżonym nadwoziem Clio RS sprawiają, że wóz prezentuje się bardzo dynamicznie. Niższe zawieszenie nie jest byle jakie – to w pełni regulowany pakiet H&R. A skoro już zaglądamy pod spód Renault, to nie można zapomnieć o sportowym układzie wydechowym ze 100-celowymi tłumikami przygotowanym przez firmę Supersprint.
Układ wylotowy daje kilka z dodatkowych 24 KM, które tuner zdołał dołożyć Clio RS. Z tych 24 koni kilka zyskano również po zmianie filtrów powietrza na odpowiedniki K&N oraz przestrojeniu oprogramowania silnika. Razem jest więc 225 KM mocy maksymalnej i 250 Nm momentu obrotowego wytwarzanych przez 2-litrowy wysokoobrotowy wolnossący silnik, który wcześniej rozwijał 201 KM i 215 Nm.
Konkretnie o osiągach swojego Clio Cam Shaft nie mówi, ale już na starcie seryjny francuski hatchback daje kopa w postaci 6,90 s do setki i prędkości maksymalnej na poziomie 225 km/h. Co więcej, wóz przygotowany przez Niemców jest prawdopodobnie lżejszy od fabrycznego, bo wyciągnięto z niego całą tapicerkę z tyłu i zmieniono seryjne fotele na wyścigowe kubełki. Co prawda wstawiono też klatkę bezpieczeństwa Sahler Motorsport, ale raczej nie waży ona aż tyle co wszystkie usunięte elementy.
Kropką nad i było przeniesienie z Renault Mégane przedniej części układu hamulcowego, co podobno sprawia, że Clio hamuje lepiej od fabrycznego wozu.
Dowiedz się więcej o Renault Clio:
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, F4R 832
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 225 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112,61 KM/l (seryjny – 100,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, średnica 300 mm
- Koła przednie: 7,5 x 17”
- Koła tylne: 7,5 x 17”
- Opony przednie: 215/45 R 17
- Opony tylne: 215/45 R 17
Masy i wymiary:
- Długość: 4017 mm
- Szerokość: 1768 mm
- Rozstaw osi: 2585 mm
Źródło: automobilesreview