Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy

Tata Motors pokazała koncepcyjny pojazd EVision. Wbrew panującej modzie na SUV-y hindusi postanowili zaprojektować nadwozie typu sedan. Jeśli samochodowy oddział tego koncernu pójdzie w tę stronę, to bardzo nam się to podoba.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
Źródło zdjęć: © Fot. Tata
Jakub Tujaka

09.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koncept EVision powstał na platformie Omega. To baza znana już z poprzedniego futurystycznego projektu, który nazywa się H5X crossover.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem Klasy C i BMW 3. Przy projektowaniu tego nadwozia designer nie chciał wyzwać na pojedynek gigantów, a raczej się z nimi zakumplować. Auto nie wygląda agresywnie jak wspomniane BMW, ale dzięki niektórym liniom pokazuje swój charakter.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Na pierwszy rzut oka niewidoczne, ale po chwili ujawniają się ciekawie wymyślone klamki, duże koła i chromowane detale. Aby auto było "na czasie" dostało oświetlenie LED, szklany dach i oczywiście opadającą linię dachu.

W kabinie nieco czuć Volvo. To bardzo dobra droga. Czasy przeładowanych przyciskami kokpitów mamy już za sobą. Niewielka liczba przełączników nadaje projektowi lekkości. Oczywiście wszystkie mechanizmy przeniesiono do wirtualnej rzeczywistości i możemy nimi sterować jednym palcem.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Koncept najwyraźniej nie był robiony przez księgowych, więc znajdziemy w nim drewno i skórę. Wersja produkcyjna zapewne będzie bliższa temu, co widać obecnie na rynku. Jednak nieco spłaszczona kierownica to mógłby być wyróżnik samochodów marki Tata, ale mamy wątpliwości co do wygody korzystania z tego rozwiązania.

Póki co czekamy na opublikowanie danych technicznych i osiągów, ale producent zakłada, że auto będzie przyspieszać do setki w około 7 s, a prędkość maksymalna ma sięgać 200 km/h.

Obraz
© Fot. Tata Motors
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)