Kolejne V8 znika z rynku. Marka podjęła decyzję
5,7-litrowe V8 HEMI na dobre znika z oferty Jeepa. Jednostka dostępna w amerykańskiej wersji modelu Grand Cherokee L nie sprzedawała się najlepiej.
10.10.2024 | aktual.: 10.10.2024 13:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć dla fanów mocnych silników wielocylindrowych to smutna wiadomość, faktyczne zainteresowanie jednostką V8 było niskie. W 2024 roku wybór tego silnika stanowił jedynie 4% całkowitej sprzedaży. Zniknięcie V8 ma swoje konsekwencje – spada maksymalna zdolność holowania Grand Cherokee L. Model z silnikiem V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra może teraz holować do 2790 funtów, co oznacza spadek o około 450 kg względem wersji z Hemi.
Różnice w osiągach również są odczuwalne. V6 generuje 293 KM i 352 Nm momentu obrotowego, podczas gdy Hemi V8 oferował aż 357 KM i 530 Nm. Warto jednak zauważyć, że Pentastar 3.6 też może wkrótce zniknąć z oferty. Jeep rozważa instalację turbodoładowanego, 4-cylindrowego silnika o pojemności dwóch litrów. Jednostka ta, znana już z Wranglera, osiąga 270 KM oraz 400 Nm, a jej zaktualizowana wersja Evo miałaby przekroczyć moc 300 KM.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Turbodoładowana benzyna może być jedyną opcją dla Grand Cherokee L, ponieważ model ten prawdopodobnie nie otrzyma wersji z napędem hybrydowym 4xe, która jest obecnie stosowana w innych autach marki. Oczekuje się, że wersja na rok 2025 będzie oferowana wyłącznie z mniejszym, 4-cylindrowym silnikiem. Oficjalne informacje na temat zmian w ofercie napędów dla Jeepa Grand Cherokee L na pewno pojawią się wkrótce, ponieważ do 2025 roku zostało niewiele czasu.