Kolejne 911 po tuningu – TechArt 911 Carrera S (2012) [aktualizacja]
Zaczyna się boom na nowe Porsche 911. Po firmach Vorsteiner i Lumma swój pomysł zaprezentował jeden z najbardziej znanych tunerów – TechArt.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaczyna się boom na nowe Porsche 911. Po firmach Vorsteiner i Lumma swój pomysł zaprezentował jeden z najbardziej znanych tunerów – TechArt.
TechArt tuningiem Porsche zajmuje się od wielu lat i odnosi w tej dziedzinie spore sukcesy. Dość powiedzieć, że GT Street RS zbudowany na modelu 911 GT2 serii 997 jest najszybszym testowanym przez redakcję AB Sportscars na Sachsenringu autem. Pokonał on znacznie mocniejsze wozy dzięki nie tylko świetnemu zawieszeniu, ale też opracowanemu w tunelu aerodynamicznym zestawowi spojlerów. Trzeba liczyć, że najostrzejsze wersje oparte na Porsche 991 będą jeszcze szybsze.
Na razie mamy pewną zapowiedź tego, jak będzie wyglądała tuningowa linia stylistyczna w nowej Carrerze. TechArt opracował zestaw spojlerów dopasowany do nowego auta. Z przodu dodano spojler pod zderzakiem i wstawiono podpórki w przednie otwory wentylacyjne. Są też okulary na reflektorach. Z boku założono listwy progowe, natomiast z tyłu wymieniono pokrywę silnika na wyposażoną w sporych rozmiarów skrzyło. Ta ostatnia część być może podobnie będzie się prezentować w następcy Porsche 911 (997) GT2.
Ostatnim elementem pakietu są koła z 5-ramiennymi felgami TechArt Formula. Mogą one mieć średnicę 20” lub 21”. Dodatkowo mogą zostać pomalowane zaciski hamulcowe na kolor nadwozia.
Tuner zapowiada także zmiany w kabinie pasażerskiej. Dostępna będzie zarówno skóra, jak i Alcantara[sup]®[/sup] w dowolnym kolorze. Oprócz nich nabywca będzie mógł otrzymać nową kierownicę z dźwigienkami do zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały i dywaniki z logo TechArta.
Wszystkie opisane elementy pasują zarówno do Carrery, jak i Carrery S. Oba wozy są wyposażone w przeciwsobne silniki o sześciu cylindrach, które umieszczono z tyłu. Pierwsze auto ma motor o objętości skokowej 3,4 l i mocy maksymalnej 350 KM, co pozwala mu rozpędzić się do 289 km/h (z manualną skrzynią biegów). Drugi wóz ma jednostkę o objętości 3,8 l, z której uzyskano moc 400 KM. To daje możliwość osiągnięcia Carrerą S 302 km/h (ze skrzynią PDK).
Pakiet na razie nie otrzymał jeszcze oficjalnej nazwy, ale można się spodziewać, że będzie się nazywał Aero I. „Żywy” wóz będzie można zobaczyć na salonie samochodowym w Genewie. Być może również tam zostanie zaprezentowany gotowy sportowy układ wydechowy, nad którym prace nadal trwają.
[aktualizacja 7 marca 2012]
Oto kilkanaście zdjęć gotowego samochodu wprost z salonu genewskiego. Wiadomo też, że przedstawiany na salonie wóz, to Carrera S z ponad 400-konnym motorem. Szczegółowe dane techniczne poniżej.
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 409 KM przy 7400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 107,63 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 445 Nm przy 5600 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 20” TechArt Formula
- Koła tylne: 20” TechArt Formula
- Opony przednie: 245/35 R 20
- Opony tylne: 305/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1415 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (seryjny - 3,54 kg/KM)
- Długość: 4491 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Wysokość: 1285 mm (- 18 mm)
- Rozstaw osi:2450 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 13,60 s
- Prędkosć maksymalna: 303 km/hblock position=\inside6255/block
Źródło: automobilesreview