25.09.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z krajów europejskich lepszym rynkiem dla Škody są Niemcy, Czechy i Wielka Brytania. Jednak to kwestia skali, ponieważ na większych rynkach po prostu sprzedaje się więcej samochodów. Co ciekawe, ani w Niemczech, ani też w Wielkiej Brytanii żaden model Škody nie jest w czołowej piątce. Natomiast w Czechach mamy zupełnie inną sytuację. Tu aż cztery modele – Octavia, Fabia, Rapid, Superb – są kolejno na miejscach od pierwszego do czwartego.
Škoda Octavia jest numerem jeden w Finlandii i Szwajcarii, czyli w krajach znanych z zamożności klientów. Dobrze sprzedaje się także na Litwie (2. miejsce), w Rumunii (3), na Łotwie (3), w Słowenii (3), Austrii (4) oraz Irlandii (4). Fabia nie jest już takim hitem jak w Czechach i Polsce. Na całym rynku Unii Europejskiej Octavia po pierwszym półroczu zajmowała 10. pozycję, natomiast Fabia 21. Do top 50 nie załapał się żaden inny model tego producenta.
Zaskoczeniem może być dla was informacja, gdzie sprzedaje się najwięcej samochodów marki Škoda. To Chiny, gdzie w pierwszym półroczu 2017 trafiło do klientów 134 tys. samochodów. Z dziesięciu najlepszych rynków dla tego producenta Chiny okazały się jednocześnie najmniej perspektywicznym, bo tylko tam odnotowano spadek i to spory – o 8,1 proc.
Całkiem sporo skód sprzedaje się także w Rosji (28 tys.) czy Izraelu (14 tys.). Dla porównania, w Polsce było to 34 tys. Zdecydowanie największym wzięciem cieszy się Octavia – 205 tys. egzemplarzy na świecie przy całkowitej sprzedaż marki wielkości 585 tys. Drugie miejsce zajmuje Fabia (111,1 tys.), trzecie zaś Rapid (103 tys.).
Alain Favey, członek zarządu Škody ds. sprzedaży i marketingu, poinformował, że ostatnimi czasy szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się te najdroższe modele, takie jak Superb i Kodiaq. Czesi spodziewają się mocnego wejścia na rynek SUV-ów i crossoverów nie tylko za sprawą Kodiaqa, ale także wchodzącego niebawem mniejszego Karoqa. Będzie on sukcesywnie wprowadzany na rynki UE od października.