Škoda szykuje się do produkcji nowej Fabii [aktualizacja]
Fabryka w Mladá Boleslav przechodzi modernizację w związku z rychłym rozpoczęciem produkcji nowej generacji modelu Fabia.
09.08.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W lipcu prezentowaliśmy szkic nowej Škody Fabii. Samochód powstanie w oparciu o platformę PQ25, tę samą, co Rapid.
W gamie mają być wersje hatchback i kombi. Możliwe, że w ofercie będzie też Fabia w nadwoziu sedan. Czeska firma nie przewiduje odmiany RS, ponieważ dotychczas wariant ten nie cieszył się wystarczającą popularnością.
Pracownicy kompleksu Mladá Boleslav udali się 4 sierpnia na urlopy. Škoda wykorzysta wakacyjną przerwę na przygotowanie linii produkcyjnych dla nowej Fabii.
Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škody odpowiedzialny za produkcję i logistykę:
Wykorzystamy te bezproduktywne dni do dalszego zoptymalizowania procesu produkcji i zwiększenia naszych możliwości produkcyjnych, tak by być w stanie odpowiedzieć na nieustannie rosnące zainteresowanie samochodami marki Škoda. Naszym najważniejszym celem obecnie jest przygotowanie fabryki w Mladá Boleslav do startu produkcji nowej odsłony Fabii. Wszystko idzie zgodnie z planem - będziemy gotowi na rozpoczęcie produkcji bez żadnych opóźnień i dbali o najwyższą jakość wykonania już od pierwszego egzemplarza.
Pierwsze egzemplarze nowego auta mają wyjechać z fabryki pod koniec sierpnia. Škoda Fabia ma oficjalnie zadebiutować w październiku podczas Paris Motor Show.
Modernizacja zakładu w Mladá Boleslav obejmie m.in. lakiernię i punkt kontroli jakości na końcu linii produkcyjnej. W jednej z montowni zamontowany zostanie nowoczesny system regulujący układy wspomagające produkcję.
Prace konserwacyjne i optymalizacyjne obejmą także linię produkcyjną Octavii. Usprawniony zostanie moduł instalujący układy hamulcowe, a prędkość, z jaką przenośniki transportują podzespoły w hali zostanie zwiększona.
[aktualizacja 9 sierpnia]
Mamy kolejne informacje na temat nowej Škody Fabii. Samochód ma być do 17% oszczędniejszy niż dotychczas. Będzie także lżejszy (w najlepszym przypadku o 65 kg). W jego gamie silnikowej znajdą się jednostki spełniające normę Euro 6.
W palecie silników benzynowych znajdzie się m.in. trzycylindrowy motor 1,0 MPI, a także 4-cylindrowe jednostki turbodoładowane o pojemności 1,2. Moc benzyniaków będzie się rozciągać od 60 do 110 KM. Diesel 1,4 o trzech cylindrach będzie dostępny w kilku wariantach mocy, od 75 do 105 KM.
Bez względu na silnik, standardem będą systemy start/stop oraz odzyskiwania energii. Poza skrzynią manualną klienci będą mogli do pewnych wersji zamówić przekładnię DSG.
W 2015 r. Škoda wprowadzi wersję GreenLine z 75-konnym silnikiem 1,4 TDI pod maską, lepszą aerodynamiką i oponami o niskich oporach toczenia. Odmiana ta ma spalać średnio 3,1 l/100 km. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery ma wynosić 82 g/km.