Škoda Octavia RS 230 – topowy model na uczczenie sukcesów w motorsporcie

Długoletnie zaangażowanie w różne kategorie sportów motorowych marki Škoda zostało uczczone powstaniem modelu Octavia RS 230. Czym różni się od standardowej Octavii RS?

Škoda Octavia RS 230 – topowy model na uczczenie sukcesów w motorsporcie
Marcin Łobodziński

14.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do standardowego pakietu stylistycznego Octavii RS dodano pakiet znany w cenniku jako Black, obejmujący czarne listwy wokół okien, polakierowaną na czarno ramkę grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi również czarne relingi dachowe. Ponadto w wersji RS 230 standardem są obręcze kół o wzorze Xtreme i średnicy 19 cali, czerwone zaciski hamulcowe i czarne końcówki układu wydechowego.

W kabinie pojawiły się sportowe fotele obszyte mieszanką skóry naturalnej i ekologicznej, a wszystko zostało wykończone czerwoną nicią. Taka nić pojawia się również na kierownicy, drążku zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego.

Obraz

Octavię RS 230 napędza znany motor 2,0 TSI o mocy 230 KM, rozpędzający liftbacka do setki w 6,7 s. Maksymalna prędkość to 250 km/h. Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów lub opcjonalnie z automatem DSG o sześciu przełożeniach. Ponadto układem napędowym zarządza elektroniczna blokada dyferencjału, znana w grupie Volkswagena pod nazwą XDS. Zawieszenie pozostało bez zmian w stosunku do standardowej Octavii RS.

Wersja RS 230 jest też seryjnie wyposażona w Performance Mode Selection pozwalający na wybór jednego z trzech profili jazdy i trybu indywidualnego. Octavia RS 230 jest oferowana w czterech kolorach nadwozia: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono logo z literą V.

Komentarze (31)