Škoda Fabia i Fabia Combi debiutują [aktualizacja]

Debiutuje nowa Škoda Fabia. Choć na żywo auto zostanie zaprezentowane w Paryżu to już teraz czeski producent podał większość informacji i opublikował obszerną galerię.

Škoda Fabia i Fabia Combi debiutują [aktualizacja]
Marcin Łobodziński

01.10.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa Škoda Fabia chce osiągnąć szczyty wyższe niż poprzednik. Najnowsza generacja jest oszczędniejsza, bardziej przyjazna dla środowiska, wyposażona w nowe technologie i systemy bezpieczeństwa oraz zapewnia większą ilość miejsca wewnątrz.

Škoda nie ukrywa, że czerpano garściami z koncepcyjnego VisionC. Nowa linia upodabnia Fabię do pozostałych modeli i wygląda na najświeższą w gamie. Nowy model jest o 90 mm szerszy i 31 mm niższy od poprzedniczek, co przekłada się na przyjemniejsze dla oka proporcje. Bagażnik ma 330 litrów pojemności co czyni Fabię pod tym względem liderem w swojej klasie. Nie zabraknie również nowoczesnych technologii.

Obraz

W modelu Fabia debiutują technologie MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Fabia to pierwszy model, który wyposażono w te elementy. Front Assistant to jeden z systemów bezpieczeństwa nieobecnych do tej pory w Fabii. Jest zintegrowany z systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). W chwili zagrożenia kolizją asystent interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób by zapobiec kolizji. Zaczyna od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie.

Kolejne funkcje to Driver Activity Assistant monitorujący poziom zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach.

Jeśli chodzi o komfort korzystania z samochodu Fabia oferuje bezkluczykowy dostęp do samochodu, przednie i tylne czujniki parkowania, nowe elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i panoramiczny szklany dach.

Obraz

Do napędu nowej Fabii posłużą cztery silniki benzynowe i trzy diesle. W Paryżu zadebiutuje wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM, który będzie zużywać 3,1 l oleju napędowego na 100 km.

Pojawiły się również pierwsze oficjalne zdjęcia Fabii Combi.Według nieoficjalnych informacji jej bagażnik ma być większy niż 500 litrów.

[aktualizacja 1 października]

Wiemy już więcej o Fabii Combi. Będzie miała 530-litrowy bagażnik, a po złożeniu siedzeń 1395 litrów. Bagażnik będzie miał podwójną podłogę i znany z aut tej marki system zaczepów i siatek. Nadwozie Combi jest szersze o 21 mm i dłuższe o 8 mm od hatchbacka. Jest też lżejsze do 55 kg od poprzednika.

Nowa Škoda Fabia - galeria producenta

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/64]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (24)