Kilka informacji na temat nowego BMW Serii 3 F30

Cały szum wokół nowej Serii 1 z napędem na przednią oś przyćmił nieco Serię 3 oznaczoną symbolem F30, na której premierę czekamy już od dłuższego czasu. Jednak właśnie dziś do Internetu wyciekły nowe dane dotyczące bawarskiego auta klasy średniej.

BMW Serii 3 F30
BMW Serii 3 F30
Artur Kuśmierzak

23.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Co nowego zapowiada BMW? Przede wszystkim nieco zmienioną stylistykę nawiązująca do większej 5. Nowa 3 będzie oferowała również więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Opcjonalnie będzie można też zamówić adaptacyjne amortyzatory z regulacją ich charakterystyki.

Auto ma być teraz oferowane w pięciu wersjach nadwozia. Oprócz tradycyjnego sedana, kombi, coupe i cabrio klienci będą mogli wybrać również bardzo ostatnio modną bryłę czterodrzwiowego coupe. Zmiany dotyczą także palety silników. A co nowego pojawi się pod maską? Przede wszystkim 1,6-litrowy motor zapożyczony z aut marki MINI, którego moc będzie wynosiła 150 koni mechanicznych.

Motor ten znalazł się w ofercie zgodnie z panującą obecnie modą na downsizing. Ponadto stosowanego dotychczas 3,0-litrowego R6 zastąpi 2,0-litrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Na szczycie oferty zapewne pojawi się teraz nowa 3,0-litrowa benzyna o przewidywanej mocy około 320 koni mechanicznych. Niestety, nie ujawniono jeszcze silników diesla.

Zgodnie z tradycją marki BMW moc będzie przekazywana na tylne lub wszystkie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Z poprzedniej galerii zdjęć szpiegowskich można wywnioskować, że wnętrze nowej Serii 3 będzie zbliżone do tego znanego nam z modelu X3. F30 będzie częściowo dzielić płytę podłogową z przednionapędową serią 1. Oba auta zadebiutują najprawdopodobniej już w 2011 roku, jednak producent nie ujawnił, na której światowej wystawie je zobaczymy.

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)