Kierowca F1 w hybrydowym Porsche [wideo]
Podobno w roku 2012 ma nastąpić przysłowiowy koniec świata. Każdy pod tym pojęciem rozumie coś innego. Moim zdaniem jedną z wizji końca świata jest dojście do władzy ekologów, którzy zawładną rynkiem motoryzacyjnym i wszyscy będziemy jeździć pozornie ekologicznymi pojazdami elektrycznymi. Krokiem w tę stronę może być wprowadzenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej, takiego samego, jaki Porsche zamontowało do GT3 R Hybrid. Hulkenbergowi się podoba.
26.04.2010 | aktual.: 10.10.2022 18:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podobno w roku 2012 ma nastąpić przysłowiowy koniec świata. Każdy pod tym pojęciem rozumie coś innego. Moim zdaniem jedną z wizji końca świata jest dojście do władzy ekologów, którzy zawładną rynkiem motoryzacyjnym i wszyscy będziemy jeździć pozornie ekologicznymi pojazdami elektrycznymi. Krokiem w tę stronę może być wprowadzenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej, takiego samego, jaki Porsche zamontowało do GT3 R Hybrid. Hulkenbergowi się podoba.
Porsche 911 GT3 R Hybrid to najzwyklejsze GT3 R, które w miejscu prawego fotela ma dziwnie wyglądające, metalowe ustrostwo. W tej oto puszce mieści się koło zamahowe, które podczas hamowania może rozkręcić się nawet do prędkości 40.000 obrotów na minutę. Zgromadzona w ten sposób energia trafia do dwóch silników elektrycznych umieszczonych na przedniej osi. W efekcie, po pełnym naładowaniu, przez około 6-8 sekund kierowca ma do dyspozycji 160 dodatkowych koni mechanicznych.
Taką 911-tkę przetestował na torze Nurburgring kierowca zespołu Williams F1, Nico Hulkenberg. Co kierowca Williamsa ma wspólnego z Porsche?
Otóż jak pewnie zauważyliście, ten system KERS "zbiera" energię kinetyczną za pomocą koła zamahowego, w zeszłym sezonie Williams jako jedyny zespół pracował nad tego typu technologią. Jak widać opłaciło się, Porsche ma wobec mechanicznego KERSu poważne plany.
Jak się spisuje hybrydowe Porsche na torze?
Dlaczego zamiast tego typu systemów nie można po prostu popracować nad rozwojem turbosprężarek, kompresorów czy silnika Wankla?[block position="inside"]9065[/block]
Źródło: Autoblog