Kia Sorento po liftingu - polski cennik

Odmłodzona Kia Sorento właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Producent podaje, że wprowadził do modelu 36 istotnych zmian.

Kia Sorento po liftingu - polski cennik
Wojciech Kaczałek

06.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kia Sorento po liftingu została zaprezentowana podczas Paris Motor Show 2012.  Samochód dostał m.in. nową atrapę chłodnicy i zmienione reflektory z diodami LED. W przemodelowanych zderzakach pojawiły się pionowe światła przeciwmgielne. Z tyłu zamontowano całkiem inne lampy oraz klapę bagażnika.

SUV-a będzie można wyposażyć w panoramiczne, dwuczęściowe okno dachowe z elektrycznie rozsuwaną roletą. W gamie są felgi w rozmiarze od 17. do 19. cali.

Obraz

W środku zmieniona została konsola środkowa. Pojawiło się więcej miękkich materiałów. Klamki, obramowania wlotów powietrza i niektórych przełączników są chromowane. Kia polepszyła wyciszenie Sorento.

W gamie jednostek napędowych znajdą się dwa silniki wysokoprężne i jeden motor benzynowy. Podstawowy diesel 2,0 l dysponuje mocą 150 KM (przy 4000 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym rzędu 383 Nm (w przedziale od 1800 do 2500 obr./min). Kia Sorento z tym silnikiem spala średnio 6,1 l/100 km i emituje do atmosfery 159 g/km CO2.

Ciekawie wygląda większa jednostka wysokoprężna 2,2 l, która produkuje 197 KM (3800 obr./min). W wersji ze manualem dysponuje 421, a w odmianie ze skrzynią automatyczną 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego (bez względu na przekładnię w przedziale od 1800 do 2500 obr./min).

Dzięki nowemu układowi recyrkulacji spalin (EGR), emisja CO2 wynosi tylko 153 g/km. W zależności od skrzyni, średnie spalanie waha się od 5,9 do 6,8 l/100 km.

Z gamy zniknął benzynowy motor 2,4 MPI o mocy 174 KM. Zamiast niego pod maską koreańskiego SUV-a będzie mógł pracować 2,4 GDI, wytwarzający maksymalnie 192 KM (6300 obr./min) i 242 Nm (4250 obr./min).

Zawieszenie i poziom podłogi Kii Sorento zostały obniżone o 10 mm, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli odpowiednio o 30 i 9 mm. Producent zainstalował nowe ramy pomocnicze, większe tuleje, wydłużone tylne wahacze i wzmocnione amortyzatory.

Twierdzi też, że zwiększył precyzję układu kierowniczego. Jego progresywne wspomaganie o nazwie Flex-Steer może działać w 3. trybach − Normal, Sport i Comfort.

Najtańsza Kia Sorento z rocznika modelowego 2013 kosztuje 117 700 zł. Ma ona dieslowski motor 2,0 l sprzężony ze skrzynią manualną oraz napęd 2WD. Za 4WD trzeba dopłacić 8000 zł. W sumie SUV występuje w 3. odmianach: M, L i XL.

W podstawowym wyposażeniu znajdują się m.in. systemy wspomagające pokonywanie podjazdów i zapobiegające dachowaniu (HAC i ROP), 6 poduszek powietrznych, czujnik cofania czy dwustrefowa klimatyzacja.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/33]

Źródło: Kia

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)