Kia Niro - koncept niewielkiego crossovera zadebiutuje we Frankfurcie
Niedawno Kia udostępniła teasery zapowiadające koncept niedużego crossovera. Dziś koreański producent zaprezentował oficjalne wizualizacje konceptu, który otrzymał nazwę Niro.
29.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno Kia udostępniła teasery zapowiadające koncept niedużego crossovera. Dziś koreański producent zaprezentował oficjalne wizualizacje konceptu, który otrzymał nazwę Niro.
Niro jest niewielkim crossoverem segmentu B, zwiastującym przyszłego konkurenta Nissana Juke. Oczywiście forma konceptu jest jeszcze daleka od wersji produkcyjnej, dlatego styliści Kii zdecydowali się na efektowną stylistykę.
Niro ma trzydrzwiowe nadwozie o nieco usportowionej linii. Uwagę przyciągają duże, otwierane do góry drzwi. Koncept wyposażono w zadziorny pas przedni z charakterystyczną dla Kii atrapą chłodnicy i agresywnie wkomponowanymi reflektorami wykonanymi w technologii LED.
Niro to miejski crossover, a więc idąc z duchem czasu projektanci zastosowali czarny lakier, z którym kontrastuje szara, górna część nadwozia. Z tyłu znajdują się nowoczesne światła, niewielka szyba i dwie centralnie umiejscowione końcówki wydechu. Są również czarne felgi aluminiowe. We wnętrzu umieszczono ciekawie zaprojektowane fotele i nieco spartański tunel centralny z kilkoma przyciskami i pokaźnym wyświetlaczem.
Zielone akcenty kolorystyczne doskonale współgrają z resztą nadwozia, jednak najprawdopodobniej zdradzają również hybrydowe źródło napędu konceptu Niro. Niestety, Kia nie udostępniła jeszcze żadnych szczegółów na temat jednostki napędowej.
Pojazd będzie miał swoją światową premierę na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie. Wtedy też powinniśmy poznać konkrety.
[aktualizacja 11 września]
We Frankfurcie zadebiutowała koncepcyjna Kia Niro. Wiemy już czym napędzany jest ten koncept. Pod maską zainstalowano 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 160 KM. Napęd na os przednią przekazywany jest za pomocą 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Koła tylnej osi wprawiane są w ruch poprzez 45-konny motor elektryczny.
Źródło: WCF