Już nie bZ4X, lecz bZ. Toyota upraszcza nazwę i odświeża swojego elektryka
Toyota zaprezentowała odświeżony model elektrycznego crossovera na rok 2026, znanego teraz jako Toyota bZ. Zyskał on nie tylko uproszczoną nazwę, ale przede wszystkim znacznie większy zasięg i moc.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota, słynąca z produkcji crossoverów, postanowiła ulepszyć swój elektryczny model bZ4X. W wersji na 2026 rok samochód przeszedł znaczące zmiany, począwszy od nazwy – teraz nazywa się po prostu Toyota bZ. Póki co zaprezentowano wersję na rynek amerykański. Jak wygląda jej specyfikacja?
Zobacz także
Podstawowa wersja bZ XLE FWD oferuje teraz zasięg 236 mil, co stanowi poprawę w stosunku do wcześniejszych 222 mil. Model bZ XLE FWD Plus osiąga imponujące 314 mil na jednym ładowaniu – to 25 proc. więcej niż poprzednie 252 mile maksymalnego zasięgu. Inne wersje również zyskały: bZ XLE AWD ma zasięg 288 mil, Limited FWD 299 mil, a Limited AWD 278 mil.
Wszystkie wersje wyposażone są w złącze North American Charging Standard (NACS), co pozwala na korzystanie z sieci ładowarek Tesla Supercharger z mocą do 150 kilowatów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zmiany objęły także baterie. Podstawowy model XLE FWD posiada akumulator o pojemności 57,7 kWh, podczas gdy pozostałe wersje wyposażono w większy akumulator 74,4 kWh, zastępując dotychczasowe baterie 63,4 kWh i 65,5 kWh.
Wzrosła również moc pojazdu. Wersje z napędem na przednie koła generują teraz 228 KM, w porównaniu do poprzednich 201 KM. Modele z napędem na wszystkie koła oferują aż 338 KM. Podstawowy XLE FWD z mniejszą baterią ma moc 168 KM. Dzięki temu wersje AWD przyspieszają od 0 do 60 mil/h w 4,9 sekundy, a wersje FWD w 8 sekund.
Design nowego bZ też jest nieco inny. Przód ze światłami przypominającymi te z modeli Camry i Prius stał się bardziej opływowy. Zniknęły masywne, czarne osłony nadkoli – teraz dostępne są w kolorze nadwozia, choć klienci wciąż mogą wybrać klasyczne czarne wykończenie. Model XLE standardowo wyposażony jest w 18-calowe felgi, a wersja Limited oferuje 20-calowe. Dostępnych jest osiem kolorów nadwozia, w tym sześć w opcji premium.
Wnętrze również zyskało na modernizacji. Nowa konsola centralna wyposażona jest w bezprzewodową ładowarkę, a na desce rozdzielczej standardowo zamontowano 14-calowy ekran dotykowy. System audio to sześć głośników, ale dostępny jest także opcjonalny system JBL Premium z dziewięcioma głośnikami. Pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 3.0 obejmuje adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne i inne funkcje.
Ceny wersji po liftingu nie zostały jeszcze ujawnione. Podobnie jak specyfikacja dla Europy.