Jak działa układ napędowy Ferrari FF? [wideo]
Ferrari chwali się, że wszystkie egzemplarze modelu FF, które planowano wyprodukować do końca tego roku, zostały już wyprzedane. Włosi są bardzo dumni ze swojego ostatniego auta. Na ich youtube'owym kanale pojawił się film wyjaśniający działanie układu napędowego zastosowanego w czteromiejscowym FF.
05.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari FF jest całkowitym eksperymentem włoskiego producenta, który musiał czymś zastąpić komfortowe 612 Scaglietti. FF posiada cztery miejsca siedzące oraz nadwozie typu shooting breake, czyli połączenie bagażnika kombi ze stylistyką auta coupe.
Jest to pierwsze Ferrari w historii, które posiada napęd na cztery koła nazwany 4RM. Włosi chwalą się, że to jeden z najbardziej zaawansowanych i jednocześnie najlżejszych systemów spośród wszystkich systemów montowanych w autach z napędem na obie osie dostępnych obecnie na rynku.
Mówiąc w telegraficznym skrócie, FF posiada 12-cylindrowy silnik umieszczony na wysokości przedniej osi, skrzynia biegów wywędrowała natomiast do tyłu. Dzięki temu masa rozkłada się w aucie w proporcjach 53% na tył oraz 47% na przód.
Standardowo, kiedy opony mają maksymalną przyczepność napęd przekazywany jest wyłącznie na tylną oś. Kiedy natomiast zaczyna brakować przyczepności, wówczas komputer wysyła moc również na przednie koła za pomocą modułu Power Transfer Unit. Moc pobierana jest bezpośrednio z wału korbowego z pominięciem skrzyni biegów. Następnie przechodzi ona przez dwa specjalne sprzęgła i trafia na przednie koła.
Skomplikowane? Może łatwiej będzie zrozumieć po obejrzeniu filmu od Ferrari.
FF -- Technological Innovations / FF - Innovazioni tecnologiche
Źródło: Carscoop