Hyundai i30 N Line już w salonach. Znamy ceny usportowionego kompaktu

Polski importer Hyundaia przygotował wreszcie cennik specyfikacji N Line swojego kompaktowego modelu i30. Samochód wyróżnia się sportową stylistyką i subtelnie zmienionym układem jezdnym, ale czy nie jest za drogi?

Hyundai i30 N Line wygląda prawie jak N-ka, ale kosztuje sporo mniej.
Hyundai i30 N Line wygląda prawie jak N-ka, ale kosztuje sporo mniej.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

21.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hyundai i30 N Line jest prawie jak sportowy Hyundai i30 N i nie dla każdego te dwa samochody będą łatwe do odróżnienia na ulicy. Znane powiedzenie z jednej z reklam mówi: "prawie robi wielką różnicę". Ale w tym przypadku nie musi mieć negatywnego wydźwięku.

N Line to specyfikacja przygotowana dla klientów, którym zależy na wyglądzie, lepszym prowadzeniu i dobrej dynamice, ale niekoniecznie na 250-konnym, paliwożernym silniku, którego wydech strzela niczym artyleria. Hyundai i30 N Line oferuje niemal wszystkie walory standardowego modelu, a dodaje cechy za które cenimy wersje sportowe.

Wyposażeniem standardowym są sportowe fotele z zamszowym obiciem.
Wyposażeniem standardowym są sportowe fotele z zamszowym obiciem.© fot. mat. prasowe

Auto jest standardowo oferowane z pakietem stylistycznym inspirowanym topową wersją N, 18-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką układu wydechowego, zamszowymi fotelami, perforowaną skórzaną kierownicą czy metalowymi nakładkami na pedały. Jest jeszcze kilka zmian mechanicznych.

Znany z dość miękkiego, dla niektórych zbyt miękkiego zawieszenia, Hyundai i30 w specyfikacji N Line dostaje sztywniejsze zestrojenie podwozia i o cal większe hamulce. Silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM ma wyostrzone reakcje na dodanie gazu. Tylko z tą benzynową jednostką będzie oferowany model N Line.

N Line rozpoznacie po podwójnej końcówce wydechu, ale tylko z jednej strony.
N Line rozpoznacie po podwójnej końcówce wydechu, ale tylko z jednej strony.© fot. mat. prasowe

Ile kosztuje Hyundai i30 N Line?

Cena hatchbacka to 95 600 zł, natomiast fastbacka wyceniono na 97 900 zł. Różnica względem niższego standardu Comfort to +9500 zł dla hatchbacka i +8000 zł dla fastbacka. Względem wyższej specyfikacji Premium różnica wynosi odpowiednio -3000 i -3900 zł.

Pomijając charakterystyczne tylko dla N Line wizualne i mechaniczne zmiany, względem wersji Comfort klient otrzyma o dwa cale większe obręcze kół, zestaw zegarów supervision z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala oraz wysuwane podparcie ud dla fotela kierowcy. Traci natomiast reflektory przeciwmgielne, których nie ma nawet na liście opcji N Line. Obiektywnie więc N Line nie jest lepszym samochodem od specyfikacji Comfort.

Bogate wyposażenie nie jest atutem N Line. Jest niewiele lepsze od znacznie tańszej wersji Comfort.
Bogate wyposażenie nie jest atutem N Line. Jest niewiele lepsze od znacznie tańszej wersji Comfort.© fot. mat. prasowe

Jest też zbyt drogi względem najbogatszej premium, która ma dodatkowo na liście wyposażenia komplet systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy, kolanową poduszkę powietrzną, czujniki parkowania, bezkluczykowy dostęp czy tapicerkę materiałowo-skórzaną. Jest też nawigacja i system ładowania bezprzewodowego.

Czyli Hyundai i30 N Line nie ma sensu?

Ma, ale wtedy gdy kupujesz samochód oczami i sercem, albo cenisz sobie cechy modelu i30, ale narzekasz na jego zbyt miękkie zachowanie na zakrętach, bo lubisz dynamiczną jazdę. Teraz masz auto kompletne. I do tego wyposażone w sportowe ogumienie PS4 Michelin Performance, które bez wątpienia znacząco poprawią osiągi tak w zakrętach jak i na hamowaniu.

Jeśli mielibyśmy tu w jakikolwiek sposób porównywać specyfikacje samochodów, to punktem odniesienia powinien być Hyundai i30 N Base kosztujący 121 900 zł – droższy o 26 300 zł od N Line, a w przeciwieństwie do niego, nie mający na liście opcji automatycznej skrzyni biegów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/49]
Źródło artykułu:WP Autokult
HyundairynekHyundai i30
Komentarze (1)