Honda z akcją serwisową. Aż 2,6 mln aut musi trafić do serwisu
Do końca 2023 r. zostało raptem kilka dni, lecz Honda rzutem na taśmę wskoczyła do czołówki producentów z największymi akcjami serwisowymi roku. Tym razem problemem okazała się felerna pompa paliwa.
23.12.2023 | aktual.: 22.01.2024 18:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Akcje serwisowe, nawet te sporych rozmiarów, są naturalnym elementem branży motoryzacyjnej. Nawet w samym 2023 r. możemy znaleźć wiele przykładów. W maju General Motors wezwał do serwisów niemal milion aut od Chevroleta, Buicka czy GMC, we wrześniu Hyundai i Kia ogłosiły akcję obejmującą aż 3,3 mln aut, zaś jeszcze w grudniu problemy z autopilotem Tesli sprawiły, że korekty muszą zostać wprowadzone w ponad 2 mln pojazdów.
Okazuje się, że to nie koniec tego typu ogłoszeń w 2023 r. Rzutem na taśmę, tuż przed świętami Bożego Narodzenia, niezbyt miłą informację mogli otrzymać niektórzy posiadacze samochodów od marek Honda i Acura.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak podaje amerykański serwis Motor1, problemem są pompy paliwa, a dokładniej zamontowany w nich wirnik. Okazuje się, że do wielu egzemplarzy trafiał niewłaściwie uformowany element. To zaś prowadziło do deformacji tej części, a następnie do haczenia wirnika o obudowę pompy. W taki sposób pompa mogła uleć całkowitemu zepsuciu.
Ogłoszona w czwartek 21 grudnia akcja serwisowa dotyczy aż 2,6 mln pojazdów marek Honda i Acura sprzedanych na terenie Stanów Zjednoczonych w latach 2017-2020. Właściciele mogą sprawdzić, czy akcja obejmuje ich samochód za pomocą infolinii amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) lub strony internetowej organizacji. Informację od marki otrzymają oni również drogą mailową.
Honda w wyniku wspomnianej akcji musi zmierzyć się ze sporą trudnością. Jedyną receptą na wyeliminowanie usterki jest całkowita wymiana pompy paliwa, a jak łatwo można się domyślić japoński producent po prostu nie jest w stanie nagle zapewnić klientom ok. 2,6 mln nowych elementów tego typu.
Marka potwierdziła już, że proces wzywania samochodów do serwisu będzie podzielony na kilka etapów. Sama Honda nie wie na razie, ile będzie takich serii i jak długo potrwa cały proces eliminacji usterki.
W grupie aut, które prędzej czy później trafią do serwisu, jest m.in. Honda Civic (roczniki 2018-2020), Honda Civic Type R (2018-2020), Honda CR-V (2018-2020; hybryda - tylko rocznik 2020), Honda HR-V (2018-2020) czy Acura NSX (2017-2020). W sumie lista składa się z aż 21 różnych modeli sprzedanych w latach 2017-2020.