Honda CR‑Z w końcu mocniejsza
Dział Honda Performance Development przygotował sprężarkę mechaniczną dla modelu CR-Z.
22.08.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fani motoryzacji, którzy oczekiwali, że CR-Z będzie godnym następcą klasycznej Hondy CRX, srogo się zawiedli. Samochód wprowadzony do sprzedaży w 2010 r. był chwalony m.in. za wygląd i właściwości jezdne, ale ganiony za osiągi. Hybrydowy napęd, którego podstawę stanowi benzynowy silnik o pojemności 1,5 l, początkowo zapewniał moc 124 KM.
W 2012 r. pojawiła się wzmocniona do 176 KM Honda CR-Z Mugen RZ, jednak była ona przeznaczona tylko na rynek japoński. W tym samym roku zaprezentowano zmodyfikowaną wersję na rynek europejski, dysponującą w wariancie ze skrzynią manualną mocą 136 KM.
Honda wycofała CR-Z ze sprzedaży na Starym Kontynencie. Auto jest oferowane wciąż m.in. w Stanach Zjednoczonych. Odmiany z roczników 2013 i 2014 z tamtejszego rynku mają układy hybrydowe o mocy 132 KM.
Klienci z USA będą mogli zamówić zestaw opracowany przez Honda Performance Development. Kosztuje on 5495 dol. W jego skład wchodzą m.in. sprężarka mechaniczna, intercooler, zmieniony układ wtryskowy, nowy układ wydechowy i inaczej skonfigurowane ECU.
Modyfikacje pozwoliły podnieść moc do prawie 200 KM. Honda Performance Development oferuje też sportowe sprzęgło i opracowany przez siebie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.