Groźny rywal dla MTM - Heffner R8 V10 Twin Turbo (2011)
Rośnie groźny przeciwnik dla 777-konnego bolidu MTM. Groźny, bo ma też ponad 700 KM, a jego silnik, tak samo jak niemieckiego wozu, posiada doładowanie dwiema turbosprężarkami. Oto krótka prezentacja nie skończonego jeszcze bolidu ekipy Heffner Performance.
10.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Heffner Performance znana jest z tego, że do wielu drogich, ekskluzywnych samochodów sportowych instaluje zestawy zwiększające moc. Pakiety te zwykle składają się z dwóch turbosprężarek, czyniąc z aut szybkich bolidy bardzo szybkie.
Tuner ma już mnóstwo "zaliczonych" sportowych wozów, ale cały czas powiększa swoją paletę. Ostatnio pracuje nad Ferrari 458 Italia i opisywanym dziś Audi R8 wyposażonym w silnik 10-cylindrowy. Wcześniej taki sam zestaw jak do V-dziesiątki tuner oferował (i oferuje nadal) do R8 z 8-cylindrowym, mniejszym silnikiem.
Mocniejsze z palety Audi R8 w Ingolstadt wyposażane jest w silnik V10 o objętości skokowej 5,2 l, który może się "pochwalić" mocą 525 KM przy 8000 obr./min i momentem obrotowym o maksymalnej wartości 530 Nm przy 6500 obr./min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną R-tronic i napędem na wszystkie koła motor umożliwia ważącemu 1695 kg Audi rozpędzanie się do 100 km/h w 3,90 s i osiąganie prędkości 316 km/h.
Jeśli właścicielowi R8 V10 takie parametry nie wystarczają, może udać się do jednego z wielu tunerów Audi. Na przykład do firmy MTM, w której seryjny silnik zostanie zamieniony na 5-litrowe serce z Audi Rs6, które ma fabrycznie zamontowane dwie turbosprężarki.
Można też zdecydować się na przekazanie swojego auta firmie Heffner. Jej pracownicy pozostawią fabryczny motor (5,2 l) dodając do niego dwie "turbiny". Do tego mogą zainstalować układ wydechowy firmy STaSIS, a ustawienie elektroniki sterującej silnikiem powierzyć zespołowi Revotech.
Po tuningu jednostka napędowa przygotowana przez Heffnera wytwarza 725 KM. To około 50 KM mniej niż motor w aucie MTM, ale ilość pracy włożonej przez amerykańskiego tunera jest jednak mniejsza, niż w przypadku R8 zbudowanego przez MTM. Przy tym warto zwrócić uwagę, że Heffner jest znacznie lżejszy od MTM (o ok. 100 kg), więc jego stosunek masy do mocy jest korzystniejszy niż w bolidzie z Niemiec.
Heffner nie podaje kosztów tuningu, ale na pewno są niższe niż auta MTM. Nie znamy także osiągów "amerykańskiego" R8, ale te z kolei na pewno przewyższają parametry samochodu seryjnego. Niewiadomo jednak jak Heffner R8 zachowywałby się na torze, bo z modyfikacjami silnika nie poszły w parze ulepszenia zawieszenia czy też hamulców.
Dane techniczne
- Typ: V10
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 725 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 139,32 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub automatyczna R-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,34 kg/KM (seryjny - 3,23 kg/KM)
- Długość: 4431 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside8075/block
Źródło: carscoop