GDDKiA zapowiada przetargi na 660 km dróg. Zostaną ogłoszone w 2021 roku
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła plany przetargowe na przyszły rok. Dotyczą one budowy 330 km nowych i 330 km już istniejących tras. Nowe inwestycje zostaną podzielone na 28 odcinków, których budowa pochłonie około 17,6 mld zł. Modernizacje będą kosztować zauważalnie mniej.
18.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć do końca roku 2020 zostało jeszcze kilka miesięcy, GDDKiA już pochwaliła się planami przetargowymi na rok 2021. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym wszystko po to, by: "...firmy budowlane z wyprzedzeniem mogły zaplanować kolejny sezon budowlany. Zarządy firm będą wiedziały, jak się przygotować, jak rozłożyć siły i jakie inwestycje poczynić, aby przygotować właściwie skalkulowane oferty w kolejnych postępowaniach GDDKiA. Ta przewidywalność i transparentność wpływają na stabilność branży budowlanej"
Plany zakładają ogłoszenie przetargów na już istniejące inwestycje (przebudowy, remonty, modernizacje) oraz budowę całkowicie nowych tras. Pierwsze zostały wycenione na około 2,5 mld zł, drugie z kolei będą kosztować podatników aż 17,6 mld zł.
Jeśli chodzi o nowe projekty, GDDKiA skupia się wyłącznie na drogach ekspresowych i obwodnicach, które pozwolą zminimalizować ruch tranzytowy w miastach, co powinno wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców. Pełną listę nowych inwestycji publikujemy poniżej:
W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
- S6 koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa - początek obwodnicy Sławna 22,3 km GDDKiA
- S6 obwodnica Sławna 9,5 km
- S6 koniec obwodnicy Sławna - obwodnica Słupska 14,4 km
- S10 Toruń - Bydgoszcz (z węzłem Toruń Południe) 50,4 km
- S17 Zamość Wschód - Zamość Południe, 12,2 km
- S17 Zamość Południe - Tomaszów Lubelski 18,0 km
- S17 koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego - Hrebenne 17,3 km
- S19 gr. woj. lubelskiego - Międzyrzec Podlaski 10,7 km
- S19 obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni) 6,6 km
- S19 Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski 21,7 km
- S19 Radzyń Podlaski - Kock 18,8 km
- S19 obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) 7,9 km
- S19 Kock - Lubartów Północ 15,7 km
- S19 Babica - Jawornik 11,6 km
- S19 Domaradz - Iskrzynia 12,5 km
- S74 Przełom/Mniów - Kielce 16,3 km
- S74 Kielce Zachód - Kielce (DK73) 5 km
- S74/DK9 obwodnica Opatowa S74 i DK9 budowa łącznika północnego 3,1 km
- DK28 obwodnica Nowego Sącza i Chełmca 1,4 km
- DK50 obwodnica Kołbieli 11,6 km
- DK73 obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej 4 km
- DK79 obwodnica Zabierzowa 10,3 km
- DK66 obwodnica Bielska Podlaskiego 3 km
W ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030
- DK73 wschodnia obwodnica Tarnowa 6,3 km
- DK74 obwodnica Gorajca 6,7 km
- DK74 obwodnica m. Dzwola 2,7 km
- DK32 obwodnica Strykowa 3 km
- DK31 obwodnica m. Kostrzyn nad Odrą 10 km
Pozostałe przetargi zaplanowane na 2021 rok będą dotyczyć rozbudowy istniejących już tras na 38 odcinkach. Najważniejsze z nich dotyczą DK62 Płock-Wyszogród (30,1 km), DK74 Gorajec - Szczebrzeszyn (10,4 km) i Janów Lubelski - Frampol (9,2 km), DK36 Lubin - Ścinawa (13,1 km), DK16 Głęboki Bród - granica państwa w Ogrodnikach (25,1 km) oraz DK22 Chojnice - Czersk (22,5 km)