Alpina B8 GT to najmocniejsze auto w historii marki. Kusi nie tylko osiągami

Alpina, tuż przed pełnym włączeniem do Grupy BMW, zaprezentowała model B8 GT – najpotężniejszy samochód w swojej historii. To ostatni pojazd stworzony w ramach dotychczasowej współpracy obu marek.

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

17.01.2025 08:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Alpina dołączyła do Grupy BMW na początku 2022 roku i pracuje nad nową linią modeli planowaną na drugą połowę dekady. Obecna umowa między markami wygasa z końcem tego roku, co pozwoliło na stworzenie jeszcze jednego wyjątkowego auta ze "starej gwardii". Jest to najmocniejszy seryjny model producenta z Buchloe.

Sedan B8 GT napędza ulepszony, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra, generujący 625 KM i 850 Nm momentu obrotowego. To wzrost o 12 KM i 50 Nm w porównaniu do standardowej Alpiny B8. Dla porównania, BMW M5 CS oferuje 626 KM, ale B8 GT przewyższa go momentem obrotowym o 100 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Auto osiąga 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy, a 200 km/h w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi imponujące 330 km/h. Alpina dostosowała ośmiobiegową skrzynię automatyczną ZF do obsługi zwiększonego momentu. W przeciwieństwie do BMW M8 Gran Coupe, które korzysta z silnika S63, B8 GT wyposażono w jednostkę N63, bliższą modelowi M850i.

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT© Materiały prasowe | Alpina

Podobnie jak inne modele Alpiny, B8 GT została stworzona z myślą o szybkiej i komfortowej jeździe autostradami, a nie dominacji na torze jak modele M. Produkcja ograniczona jest do 99 egzemplarzy, z czego tylko 20 będzie dostępnych w dwukolorowym malowaniu łączącym niebieski lub zielony z czernią. Wszystkie auta otrzymały subtelny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego oraz charakterystyczne, 21-calowe felgi Alpina Classic z oponami Pirelli P Zero.

Wnętrze zdobi pełna skórzana tapicerka z drewnianymi wykończeniami oraz metalowa plakietka w uchwycie na kubek z podpisem Burkarda Bovensiepena, założyciela Alpiny, który zmarł w październiku 2023 roku w wieku 87 lat.

W Niemczech Alpina B8 GT kosztuje 225 000 euro. Dwukolorowe malowanie to dodatkowy wydatek 11 150 euro. W cenie nabywcy otrzymają również dwie torby podróżne oraz dopasowany szwajcarski zegarek.

  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
[1/20] Alpina B8 GTŹródło zdjęć: © Materiały prasowe
Komentarze (1)