Frankfurt 2009: Skoda Octavia LPG
W naszym kraju samochody zasilane LPG można spotkać praktycznie na każdym kroku, na każdej ulicy, w każdym mieście i miejscowości. Słowem LPGmania opanowała Polskę! Skoda wie o tym bardzo dobrze, ponadto zna plusy używania silników zasilanych gazem. Spora część osób posiadających instalację gazową w swoich pojazdach najczęściej jako główny plus wymienia oszczędność. Dlatego też powstała Octavia fabrycznie zasilana gazem.
21.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W naszym kraju samochody zasilane LPG można spotkać praktycznie na każdym kroku, na każdej ulicy, w każdym mieście i miejscowości. Słowem LPGmania opanowała Polskę! Skoda wie o tym bardzo dobrze, ponadto zna plusy używania silników zasilanych gazem. Spora część osób posiadających instalację gazową w swoich pojazdach najczęściej jako główny plus wymienia oszczędność. Dlatego też powstała Octavia fabrycznie zasilana gazem.
W zasadzie to mowa tutaj o dwóch odmianach Octavii, bowiem Skoda przygotowała wersję LPG zarówno zwykłego modelu jak i kombi. Obie wersje bazują na jednostce 1.6MPI. Zapewnia ona moc 102KM i spełnia normę EU4 jeśli chodzi o emisję spalin. W przypadku wersji na gaz moc nieznacznie spada (do 98KM), a spalanie podnosi się (jednostka ta potrzebuje 7,1-litra benzyny na 100km i odpowiednio 9,2l gazu). Emisja dwutlenku węgla do atmosfery w przypadku wersji LPG jest nieznacznie niższa i wynosi 149g/km podczas gdy auto jeżdżące na paliwie emituje 169g/km.
Zbiornik LPG ma pojemność 44 litrów (napełniany w 80%) i umieszczono go w miejscu koła zapasowego. Przestrzeń bagażowa modelu liftback wynosi zatem 560-litrów, podczas gdy w kombi mamy do dyspozycji 580-litrów.
W Czechach auto będzie sprzedawane już od września tego roku.
Źródło: MotoTarget