Ford Tourneo Connect z silnikiem 1,0 l EcoBoost
Ford rozszerza gamę jednostek napędowych montowanych w europejskiej wersji modelu Tourneo Connect, jeszcze zanim trafi on do salonów. Tym razem pod maską auta pojawi się turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 1,0 l.
03.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ford rozszerza gamę jednostek napędowych montowanych w europejskiej wersji modelu Tourneo Connect, jeszcze zanim trafi on do salonów. Tym razem pod maską auta pojawi się turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 1,0 l.
Minivan Forda jeszcze w tym roku znajdzie się w europejskich salonach z niebiesko-białym logo. Poza innymi silnikami pod maską znajdzie się także trzycylindrowy motor benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 l. Dzięki pomocy turbosprężarki jednostka ta produkuje 100 KM.
Całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę stosunek mocy do pojemności skokowej jednostki. Dzięki temu, ale także dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów pomagających oszczędzać paliwo, jak Auto Start-Stop czy system rekuperacji energii, jednostka ta ma spalać średnio 5,6 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 129 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
To jednak nie wszystko. Jeśli komuś naprawdę zależy na oszczędności, powinien zdecydować się na turbodiesla 1,6 l Duratorq TDCi. W tym przypadku średnie spalanie wynosi zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji 120g CO2 na 1 km.
Trzecią opcją jest 150-konny motor 1,6 EcoBoost wspomagany turbosprężarką. Silnik ten dostępny będzie z sześciobiegową manualną oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią. Średnie spalanie na poziomie 7,8 l paliwa na setkę.
Źródło: Carscoops