Ford Mustang Boss 302S - groźny szef...
Mustang Boss 302S to kolejny typowo sportowy model zaprezentowany w ostatnim czasie przez Ford Racing. Co oprócz piekielnie dynamicznego wyglądu przygotowała specjalistyczna dywizja koncernu z Dearborn?
13.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mustang Boss 302S to kolejny typowo sportowy model zaprezentowany w ostatnim czasie przez Ford Racing. Co oprócz piekielnie dynamicznego wyglądu przygotowała specjalistyczna dywizja koncernu z Dearborn?
Pod agresywną pokrywą silnika znalazło się miejsce dla 5,0-litrowego V8 32V (440 KM) z systemem zmiennych faz rozrządu zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Jednostka napędowa sprzężona jest z sześciostopniową skrzynią znaną z drogowych odmian modelu Mustang, a za podział momentu między tylne koła odpowiada mechanizm różnicowy Torsen T2 w postaci walcowej przekładni planetarnej o śrubowej linii zębów (EQUVEX) z przełożeniem 3,73.
Boss 302S doczekał się również torowego zawieszenia typu coil-over oraz odpowiednio zmodyfikowanych stabilizatorów, zarówno przy przedniej, jak i tylnej osi. W porównaniu z egzemplarzami, które mijamy na ulicach, został również porządnie odchudzony.
Dodatkowe uszczelnienia nadwozia i podwozia, maty wytłumiające czy niektóre elementy wnętrza zostały uznane za niepotrzebne. Z pewnością dużo bardziej przyda się klatka bezpieczeństwa spełniająca standardy FIA, kubełkowe fotele RECARO HANS Pro-Racer, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa czy system akwizycji danych połączony z GPS.
Dodatki aerodynamiczne, takie jak dolna owiewka przedniego zderzaka, tylne skrzydło czy maska, wykonano z włókien szklanych. Cena za Forda Mustanga Boss 302S to 79 000 dolarów.
Źródło: ZerCustoms