Nowy Ford Focus ST ma 280 KM i manualną skrzynię biegów. Jest też wersja kombi

Blisko rok po premierze czwartej generacji Forda Focusa debiutuje jego mocniejsza wersja. Model ST bierze na celownik kompaktowe hot hatche i stawia na wszechstronność. Łącznie producent przygotował sześć wersji auta.

Ford Focus ST nie rzuca się w oczy
Ford Focus ST nie rzuca się w oczy
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Ford
Michał Zieliński

18.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ford długo kazał nam czekać na nowego Focusa ST, ale wygląda na to, że było warto. Nowy model może mieć pod maską benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra i 280 KM lub diesla 2,0 o mocy 190 KM. Każdy z nich będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 7-stopniowym automatem. Niezależnie od napędu, auto będzie mogło występować jako 5-drzwiowy hatchback lub kombi.

Stylistycznie usportowiony Focus przypomina wersję ST-Line, choć są subtelne różnice, jak np. dwie końcówki układu wydechowego czy więcej czarnych elementów w przednim zderzaku. W środku w oczy rzucają się fotele kubełkowe Recaro i mięsista kierownica. Auto jest też niżej zawieszone.

Nowy Focus dobrze jeździ, a w wersji ST ma prowadzić się jeszcze lepiej. Zasługa w tym przestrojonego zawieszenia, które jest teraz o 20 proc. twardsze. Zmiany pojawiły się też w układzie kierowniczym, który jest teraz bardziej bezpośredni – pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy są tylko dwa obroty. Wersja z motorem benzynowym jest w standardzie wyposażona w elektroniczną szperę, zaś diesel w funkcję Torque Vectoring Control.

Nowy Focus ST będzie szybki

Nowy Focus ST
Nowy Focus ST© Fot. Materiały prasowe/Ford

Wracając do jednostek napędowych, na szczególną uwagę zasługuje "benzyna". Maksymalna moc jest dostępna przy 5,5 tys. obr./min, zaś moment obrotowy, wynoszący kolosalne 420 Nm, od 3 do 4 tys. obr./min. W silniku wykorzystano technologię anti-lag opracowaną z myślą o Fordzie GT i Raptorze F-150. Dzięki temu w trybach Sport i Track reakcja na pedał gazu jest znacznie szybsza. Sprint do setki zajmuje mniej niż 6 s.

Klienci wybierający wersję benzynową będą mogli zdecydować się na dodatkowy zestaw Performance Pack. W jego skład wchodzą czerwone zaciski hamulców, system Launch Control, funkcja rev-match oraz aktywne zawieszenie Continuously Controlled Damping.

Ceny to zagadka

Wnętrze nowego Forda Focusa ST
Wnętrze nowego Forda Focusa ST© Fot. Materiały prasowe/Ford

Pytaniem są ceny nowego modelu, a mogą być one wysokie. Wszystko przez zastosowanie silnika większego niż 2 litry, przez co benzynowy Focus ST będzie objęty w Polsce wyższą akcyzą.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/22]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (22)